• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 28 اسفند 1401
کد مطلب : 188164
+
-

نحوه دریافت سود مشمولان سهام عدالت

پس از پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت در 30 آذر‌ماه امسال، از روز پنجشنبه هفته قبل، مرحله دوم واریز سود سال مالی1400 به مشمولان آغاز شد.علت 2مرحله‌ای شدن پرداخت سود سهام عدالت پرداخت‌نشدن سود سالانه برخی شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت است.
به گزارش همشهری، دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از روز پنجشنبه به‌حساب 43میلیون و 864هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت، آغاز شده است.
براساس اطلاعیه‌های منتشر شده سهامدارانی که در سبد سهام (پرتفوی) خود 452، 492 و 532هزار تومان دارایی دارند، به‌ترتیب 613، 667 و 721هزار تومان سود دریافت می‌کنند.
همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و 356هزار تومان سود به آنها تعلق خواهد گرفت. در مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت که 30آذر‌ماه امسال انجام شد به سهامدارانی که سبد سهام (پرتفوی) 452، 492 و 532هزار تومان داشتند به‌ترتیب 510، 555 و 600هزار تومان و برای افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و 128هزار تومان سود به شکل علی‌الحساب واریز شده بود.

تکلیف مشمولانی که سود دریافت نکردند
اما سود سهام عدالت ممکن است برای برخی از افراد واریز نشود. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده سود به‌حساب برخی مشمولان سهام عدالت واریز نشود.طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با شماره 1569تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه
ذینفعان مراجعه کنند.

مراقب سودجویان باشید
حالا که بحث واریز سود سهام عدالت داغ شده سودجویان نیز این فرصت را غنیمت شمرده و به‌دنبال پهن کردن دام برای سهامداران هستند که در این خصوص نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طی اطلاعیه اعلام کرده است: با واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفند‌های جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.
در این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبان درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کنند‌که سهامداران باید از این اقدام کلاهبردارانه آگاهی داشته باشند.
بر این اساس مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.سود سهام عدالت عملکرد مالی سال1400 شرکت‌ها هم سرانجام به ایستگاه پایانی خود رسید، سودی که نسبت به دوره مالی قبلی رشد قابل توجهی داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید