• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18773
+
-

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام ره

بیست‌ونهمین سالروز بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی، فردا -14خرداد ماه- در حرم مطهر امام (ره) برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری تنها سخنران این مراسم خواهد بود. سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده هم به‌عنوان مسئول تأمین امنیت این مراسم اعلام کرده است که برای برقراری امنیت این مراسم، اشراف اطلاعاتی از سر مرزها تا تهران صورت گرفته و هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) نداریم. او در جمع خبرنگاران تأکید کرده است که به‌دنبال برخورد با هر عنصری هستیم که بخواهد مراسم را برهم بزند.
براساس اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، این مراسم ساعت 17و 30دقیقه عصر روز دوشنبه در حرم مطهر شروع خواهد شد و تلاوت آیات قرآن‌مجید و مداحی و عزاداری قسمت اولیه مراسم است و سپس همگان از بیانات مهم و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بهره‌مند خواهند شد. این دومین سالی است که سخنرانی سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذارجمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت 14خرداد لغو می‌شود. در سال‌های گذشته، یادگار امام و روسای جمهور جزو سخنران‌های ثابت این مراسم بودند.

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام‌خمینی، در این‌باره اعلام کرده است که هرچند طبق روال سال‌های گذشته یادگار امام سیدحسن‌خمینی و روسای جمهور پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب سخنرانی داشتند اما آنها مانند سال گذشته برای مراعات حال مردم و استفاده از سخنان رهبری سخنرانی نمی‌کنند. در همین راستا ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در اطلاعیه فراخوان مراسم 14خرداد‌ماه ضمن دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی جهت حضور گسترده در برنامه‌های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره)، اهم برنامه‌های 14خرداد‌ماه و همچنین لیالی قدر حرم مطهر امام خمینی(ره) را اعلام کرد.براین اساس علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم شب 21 ماه رمضان سخنرانی خواهد کرد.

همچنین سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده، دیروز طی سخنانی در نشست خبری خود پیرامون برنامه‌های ستاد ارتحال حضرت امام(ره) گفت: برای برقراری امنیت این مراسم، اشراف اطلاعاتی از سر مرزها تا تهران صورت گرفته و در طول این مدت از توانمندی‌های اطلاعاتی و امنیتی و بالگردهای متنوع و تیم‌های امنیتی برای تأمین امنیت استفاده کرده‌ایم و هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید