• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229187
+
-

سرقت‌های مرد سیاهپوش در مراسم ختم

حادثه
سرقت‌های مرد سیاهپوش در مراسم ختم

اعضای یک باند که در مراسم عزاداری و جاهای شلوغ، دست به سرقت موبایل افراد می‌زدند، دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، از چندی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های سریالی اعضای یک باند قرار گرفتند که معمولا در مراسم ختم یا تشییع جنازه افراد معروف حاضر می‌شدند و دست به سرقت موبایل می‌زدند.
تحقیقات برای دستگیری این گروه از سارقان ادامه داشت تا اینکه آنها چند روز قبل در مراسم پیاده‌روی عید غدیر دستگیر شدند. ماجرا از این قرار بود که سارقان در جشن عید غدیر که ازمیدان آزادی تا بزرگراه‌امام علی(ع) برگزار شده بود حاضر شدند و در میان جمعیت، موبایل طعمه‌هایشان را به سرقت می‌بردند. یکی از مالباخته‌ها متوجه سرقت شد و سارق را تعقیب کرد. سارق سپس طعمه دیگری را شناسایی کرده و موبایل وی را به سرقت برد. همان موقع مالباخته زیرک که تعقیبش می‌کرد، مچ سارق را گرفت و همین موجب شد تا وی دستگیر شود. سارق دستگیر شده اعتراف کرد که با همدستی دوستانش باند سرقت راه انداخته‌اند و گوشی‌ها را پس از سرقت داخل گونی برنجی که همراهشان بود می‌انداختند تا کسی به آنها مشکوک نشود.
سارق دستگیر شده، در بازجویی‌ها گفت: من سوابق متعددی در زمینه سرقت دارم. آخرین بار که به زندان افتادم در آنجا با هم‌بندی‌هایم تصمیم گرفتیم پس از آزادی، به جاهای شلوغ برویم و موبایل افراد را سرقت کنیم. وی ادامه داد: ما زمستان پارسال آزاد شدیم و پس از آزادی، سرقت‌ها را شروع کردیم. شیوه و شگردمان این بود که در مراسم ترحیم یا تشییع افراد مشهور و پولدار که معمولا شلوغ بود شرکت می‌کردیم. من معمولا لباس مشکی می‌پوشیدم و خودم را عزادار نشان می‌دادم تا کسی به من مشکوک نشود. وی ادامه داد: سرقت‌ها را هم خودم انجام می‌دادم. چون حرفه‌ای بودم و خیلی راحت سرقت می‌کردم. قبلا هم در مراکز تجاری خصوصا شب عید، سرقت‌های زیادی با این شگرد انجام داده بودم. بعد از سرقت هم، موبایل را به ‌دست همدستم می‌رساندم، او گوشی‌ها را داخل گونی برنج قرار می‌داد و به‌دست نفر سوم گروه می‌دادیم تا کار فروش گوشی‌های سرقتی را انجام دهد. وی ادامه داد: آخرین بار هم تصمیم گرفتیم در مراسم جشن غدیر که می‌دانستیم خیابان‌ها شلوغ است وبسیاری از مردم شرکت می‌کنند، نقشه سرقت‌هایمان را عملی کنیم، اما گیر افتادیم.
به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات برای بازداشت همدستان این سارق ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید