• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187613
+
-

نرخ‌ جدید کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در صحن شورا

سیمین برادران- روزنامه‌نگار

جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با دستورجلسه بررسی بهای خدمات تاکسیرانی و اتوبوسرانی برگزار شد و براساس این جلسه افزایش نرخ بهای خدمات تاکسی و اتوبوس‌های شرکت واحد برای سال1402 مورد بررسی قرار گرفت؛ براین اساس لایحه تنظیم شد که امروز در صحن علنی شورای شهر تهران طرح می‌شود تا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود.
به‌گزارش همشهری، در ابتدای جلسه عصر دیروز، سقف قیمت نرخ کرایه با افزایش 45درصدی برای تاکسی به کمیسیون پیشنهاد شد. از سوی دیگر، ورودی تاکسی خطی 5هزار تومان، فرودگاه 35هزار تومان، راه‌آهن، ویژه و تلفنی 25هزار تومان را پیش‌بینی کردند. همچنین میانگین مبلغ برای هر کیلومتر 1458تومان پیشنهاد شد که براساس محل‌های فعالیت تاکسی‌ها، با ضرایب مختلف متناسب‌سازی‌ می‌شود. برای نرخ کرایه ون‌ها هم تا سقف 80درصد نرخ کرایه مصوب تاکسی به تصویب کمیسیون رسید. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز درباره پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی گفت: «باید نظام پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها طی 6ماهه اول تعیین‌تکلیف شود تا مردم دیگر ناچار به پرداخت پول نقد نباشند.» به‌گفته سیدجعفر تشکری‌هاشمی لایحه نرخ سرویس مدارس نیز باید تا پیش از خرداد‌ماه سال آینده از سوی شهرداری تهران ارائه شود.

پیشنهاد نرخ اتوبوس و مینی‌بوس برای سال1402
دیروز نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران و انواع سرویس‌های مربوطه برای سال1402 نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت اتوبوسرانی نرخ پایه برای خطوط تندرو بدون پیمایش را 1500تومان و به ازای هر کیلومتر 200تومان و برای خطوط عادی بخش خصوصی 1800تومان برای ورودی و 300تومان به ازای هر کیلومتر پیشنهاد کرد.
نرخ کرایه خطوط مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال 1402 نیز برابر 2\1 درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی (بر مبنای طول خطوط) تعیین می‌شود. همچنین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر از طریق سرویس دربستی در مناطق 22گانه و حومه اتوبوس‌های معمولی با ورودی 500هزار تومان و ساعتی 250هزار تومان پیشنهاد داده شد.
به هرترتیب نرخ کرایه‌های سال آینده اتوبوس و تاکسی ابتدا باید در جلسه علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد و پس از آن با موافقت فرمانداری، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال1402 نسبت به مدیریت و اعمال نرخ‌های جدید آنها اقدام کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید