• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187612
+
-

افتتاح باغ‌راه حضرت فاطمه س به‌زودی

مهدی اسماعیل‌پور- روزنامه‌نگار

چهل‌وچهارمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران به یکی از مناطق جنوبی شهر تهران اختصاص داشت. بر این اساس، این بار در منطقه 18طی مراسمی در سوله ورزشی شهدای محله صادقیه با حضور محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و محمدجواد خسروی، شهردار منطقه  18 و جمعی از خانواده شهدا، ورزشکاران و ساکنان منطقه، از 20پروژه شهری رونمایی شد که با اعتباری بالغ بر ۳۵۹میلیارد تومان احداث شده‌اند.


به گزارش همشهری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه۱۸ گفت: «به ایستگاه چهل‌وچهارم امید و افتخار رسیدیم؛ روزهای اولی که شنبه‌های امید و افتخار شکل گرفت برخی‌ها از سر دلسوزی می‌گفتند که شاید این تعداد پروژه در شهر وجود نداشته باشد که بتوان هر هفته افتتاحیه برگزار کرد، اما بعد از ۲۲بهمن می‌بینیم که هر روز این افتتاحیه‌ها انجام می‌شود.» توکلی‌زاده با بیان اینکه در برنامه قرار خدمتی که مدتی پیش در منطقه۱۸ برگزار شد، برخی از مصوبات آن در همین زمان کوتاه به همت شهردار منطقه محقق شد، افزود: «در برنامه قرارخدمت مشخص شد که ظرفیت‌های مشارکت مردمی در این محدوده شهر وسیع است و یک روحیه مشارکتی، ایثارگری، دگرخواهی و خیر جمعی در شهروندان دیده می‌شود.» توکلی‌زاده سپس از افتتاح باغ‌راه حضرت فاطمه(س) (پروژه ساماندهی، پیاده‌راه و ایجاد فضای سبز در اراضی فوقانی خطوط ریلی تهران- تبریز) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: «در این پروژه بسیاری از مقدمات فراهم شده است. امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها یک توازنی بین اقدامات کالبدی و اقدامات نرم و سازنده فرهنگی منطقه ایجاد کند.»

افتتاح‌های جدید در راه است

در مراسم دیروز شهردار منطقه ۱۸ هم با بیان اینکه در چهل‌وچهارمین رویداد امید و افتخار، مجموعه‌های ورزشی نیمه‌تمامی که بنا بر دلایلی تکمیل نشده بودند، افتتاح می‌شوند، گفت: «سرانه ورزشی منطقه پایین و حدود نیم‌متر است که باید این عدد به ۲.۵متر برسد. با افتتاح‌های امروز (شنبه) حدود ۱۴هزار مترمربع به فضای ورزشی اضافه شد.»
 محمدجواد خسروی با اعلام این موضوع که به‌زودی فاز دوم افتتاحیه‌ها را در منطقه ۱۸ شاهد خواهیم بود، گفت: «3سرای محله در 3محله منطقه، آماده بهره‌برداری شده‌اند. 2زیرگذر شامل زیرگذر سولیران در ناحیه ۶ که معضل شهرک دانش بود و زیرگذر بهار که ۱۳سال رها شده بود هم اوایل سال۱۴۰۲ افتتاح خواهند شد. رفع معارض پروژه بزرگراهی شهید بروجردی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام می‌شود و ۴کیلومتر اولیه آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.»
در پایان مراسم روز گذشته از خانواده شهیدابراهیم زقر، از شهدای 8سال دفاع‌مقدس در منطقه 18تقدیر به عمل آمد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید