• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187028
+
-

با مردم/خرید از یک اپلیکیشن دردسر‌ساز شده است

مادر سالمندی دارم که تنها زندگی می‌کند و قادر به خرید و تهیه مایحتاج خود نیست. برای راحتی ایشان تصمیم گرفتم از قسمت خرید اینترنتی یک اپلیکیشن استفاده و سفارش خرید بدهم. راننده پیک موتوری به محض رسیدن و دریافت لیست خرید تقاضای دریافت کل مبلغ خرید را کرد که پرداخت کردیم و عنوان کرد که نهایتا تا نیم‌ساعت دیگر خریدها را تحویل خواهد داد.
بعد از گذشت یک ساعت و نیم خانمی از همان شرکت تماس گرفتند و گفتند که فروشگاه مورد نظر شما ارائه خدمات نمی‌کند و در نتیجه ما قادر به سرویس دهی و انجام سفارش شما نیستیم و پول پرداختی شما ظرف 72ساعت به حسابتان برگشت داده خواهد شد. ضمن اعتراض، درخواست گفت‌وگو با مدیر و مسئول بالادستی ایشان را کردم که این درخواست هم بی‌جواب ماند. بعدتر متوجه شدم که این مشکل تنها برای من اتفاق نیفتاده بلکه تعدادی از اطرافیان و همکارانم هم با آن مواجه شده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این روشی برای نگهداری و استفاده از پول مردم است چون اگر به‌طور میانگین 500نفر در طول روز از این اپلیکیشن جهت خرید و سفارش استفاده کنند وهمین مشکل برای‌شان پیش بیاید هر روز رقم قابل توجهی به‌حساب این شرکت واریز خواهد شد. چرا هیچ مسئولی در این شرکت جواب درست و قانع‌کننده‌ای نمی‌دهد؟
 محمدی از تهران

میدان مرکزی تره‌بار نیازمند آبسردکن است
از مدیریت میدان مرکزی میوه وتره‌بار تهران خواهشمندیم در نقاط مختلف میدان مرکزی تره‌بار آبسردکن نصب کنند تا در ایام سال به‌خصوص در فصل گرما تشنگی عامل آزار کسی نباشد.
ظفر امروزگان از تهران

پیامک

ضایعات چوب در کوچه نوش‌آبادی منطقه 11جمع‌آوری شود
مدت‌هاست ضایعات چوب در کوچه نوش‌آبادی نبش کوچه فرحی‌پور واقع درناحیه3، شهرداری منطقه۱۱ دپو شده است. این ضایعات هم منظره زشتی دارند هم معبر تردد را بسته‌اند و هم خطرآفرین هستند و به‌خصوص در چهارشنبه آخر سال می‌توانند مورد سودجویی قرار گیرند. از شهرداری منطقه تقاضا داریم نسبت به جمع‌آوری این ضایعات اقدام شود.
هاشمی از تهران

اقدامات اداره مبارزه با کالای قاچاق نیاز به بازنگری دارد
از یک‌ماه پیش اداره مبارزه با قاچاق کالا به شرکت پست اجازه ارسال بسته‌های پستی محتو‌ی اشیا را نمی‌دهد و از ارسال آنها جلوگیری می‌کند و به‌رغم پیگیری، مسئولان اداره پست به هیچ وجه نسبت به رفع توقیف مرسولات رضایت نمی‌دهد. به همین دلیل برای ارسال مرسوله‌های پستی خود که اقلام حامل اشیا هستند مجبور به همکاری و استفاده از شرکت‌های خصوصی شده‌ایم که هم هزینه‌شان بالاست و هم خدمات‌شان را به موقع ارائه نمی‌دهند. من و همکارانم که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند سال‌هاست که در کار فروش‌پارچه و منسوجات هستیم و از ۱۰سال قبل پارچه‌ها و منسوجات خود را اینترنتی می‌فروشیم. بعد از فیلترینگ و تبعات آن با مشکلات بسیار دوباره کارمان را از سر گرفتیم که اکنون هم با این مشکل مواجه شده‌ایم درحالی‌که قبلا همیشه بسته‌های ارسالی خود را با شرکت پست جمهوری اسلامی به سراسر ایران ارسال می‌کردیم. اداره مبارزه با قاچاق کالا هم طبق وظیفه خود هر زمان که اراده می‌کرد ماشین‌ها را بررسی می‌کرد درحالی‌که همه بسته‌ها در زمان بستن تعیین قیمت و جنس و... شده بودند. اکنون به‌دلیل قوانین جدید اداره مبارزه با قاچاق کالا قادر به ارسال بسته به‌صورت پستی نیستیم که هم هزینه‌ها را بالا برد و سود ما کم شده و هم امنیت بسته‌ها مثل قبل تامین نمی‌شود. این روال حق کسبه‌ای نیست که در این شرایط سخت اقتصادی و با وجود تمام محرومیت‌ها با حفظ شغل خود تلاش می‌کنیم تا روزی حلال کسب کنیم.
ذهینی از بوشهر

تشکیل صف برای بنزین به‌علت تعلل کارکنان است
به‌نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر جایگاه‌های عرضه سوخت وجود ندارد و این مسئله باعث شده کارکنان برخی جایگاه‌های اختصاصی به‌طور سلیقه‌ای و هر‌طور که دلشان می‌خواهد با مشتریان رفتار کنند. فقط یک نمونه مربوط به جایگاه‌ میدان شهدا تهران ارائه می‌کند که اغلب ترافیک است و هر زمان بروید تمامی کارکنان در یکی از اتاق‌ها جمع شده و گفت‌وگو می‌کنند. در این زمان نیز جلو برخی نازل‌ها را مسدود و از عرضه سوخت خودداری می‌کنند. همین موضوع باعث ازدحام موتورسیکلت‌ها و خودرو و تشکیل صف طولانی‌در این جایگاه می‌شود.
خوشوقت از تهران ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید