• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184052
+
-

با مردم/شیوه جدید شکایت از کارفرمایان دردسر‌ساز شده است

در گذشته اگر کارگری به هر دلیلی قصد شکایت از کارفرمای خود را داشت مستقیما به اداره کار مراجعه و شکایت خود را مطرح و ثبت می‌کرد. در شیوه جدید ثبت شکایت، ابتدا باید به پیشخوان دولت مراجعه کنیم و بعد از دریافت کد احراز هویت از طریق پیامک وارد سایت شده چند فرم را پر و شکایت خود را ثبت و نهایی کنیم. اصل این شیوه مشکلی ندارد و اتفاقا در راستای کمک به مردم و کاهش تردد آنها و صرفه‌جویی در وقت‌شان طراحی و اجرا شده اما این درصورتی است که هم سایت درست طراحی شده باشد و هم همه افراد به اینترنت دسترسی داشته باشند. خود من بعد از مراجعه به کافی‌نت و پرداخت 50هزار تومان، شکایتم را ثبت کردم اما پیام آمد که چند مورد را باید تصحیح کنم و برای این کار تنها 48ساعت مهلت دارم. جدای از مراجعه و پرداخت مجدد هزینه به کافی‌نت، این بار دردسر جدیدی ایجاد شد و آن هم این بود که سایت، کد ملی من را قبول نمی‌کرد و پیام می‌داد که اشتباه است! پیشنهاد می‌کنم تا تعدادی کارشناس که به مشکلات این سایت و نحوه رفع آنها آشنا و وارد هستند به‌صورت آنلاین به ثبت‌نام‌کنندگان مشاوره بدهند تا این شیوه جدید واقعا کارآمد و مفید باشد.
داوودی از تهران

تبعات سیل سال گذشته هنوزگریبانگیر شهر مورموری است
 دی‌ماه سال گذشته طی یک بارندگی حدودا یک ساعته، سیل ویرانگری در شهر مورموری استان ایلام به راه افتاد و خسارات و صدمات فراوانی را به شهر و ساکنانش وارد کرد. بخش بزرگی از ساکنان این شهر کشاورز و یا دامدار هستند و متأسفانه از آن زمان تاکنون برای اصلاح و بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری این شهر اقدامی صورت نگرفته است و ظاهرا هیچ واریزی‌ای هم درخصوص اعتبارات مربوط به این حادثه به‌حساب شهرداری واریز نشده است. از مسئولان درخواست داریم تا به این وضعیت سر و سامان بدهند.
دهباشی از مورموری

پیامک
شرق تهران کمبود کیوسک روزنامه‌فروشی دارد

 در بخشی از منطقه شرق تهران (میدان بروجردی-میدان باغچه بیدی و سرآسیاب دولاب) هیچ دکه روزنامه‌فروشی وجود ندارد و ما باید تا خیابان پیروزی برای خرید یک روزنامه برویم. من یک شخص سالمند هستم که کسی را هم ندارم دل خوشی‌ام خواندن روزنامه و حل جدول آن است. به همین خاطر مجبورم هر روز برای خرید روزنامه مسافت زیادی را طی کنم. از شهرداری منطقه درخواست دارم برای این مناطق دکه روزنامه‌فروشی قرار دهند.
خورشیدی از پیروزی

در بازسازی روستاها، بافت فرهنگی و معماری آنها حفظ شود
متأسفانه مدت‌هاست که در بازسازی روستاها توجهی به بافت فرهنگی و معماری سابق آنها نمی‌شود و ساختمان‌های جدید با شیوه شهرهای صنعتی و به‌اصطلاح امروزی و مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. این کار کاملا نادرست است چرا که هر روستا اقلیم و آب و هوای خاص خود را دارد و ساختمان‌های آن هم باید مطابق با این اقلیم طراحی و ساخته شوند. از طرفی بی‌توجهی به ساختار فرهنگی در ساخت بنا، به مرور فرهنگ و پیشینه آن روستا را از بین می‌برد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته حتی در شهرهای بزرگ، صاحبان بنا تنها مجاز به ترمیم، آن هم با نظارت شهرداری و با رعایت اصول شهری هستند. جا دارد قبل از بازسازی روستاها با کارشناسانی که به فرهنگ و اقلیم این مناطق اشراف دارند رایزنی و مشورت شود.
کامیاب از تهران

جلوی ورود موتورسیکلت و خودروهای شخصی به خط ویژه تجریش به راه‌آهن گرفته شود
تقریبا هر روز تعداد زیادی موتورسیکلت و یا ماشین شخصی وارد خط ویژه اتوبوس‌های (بی آر تی) تجریش به راه‌آهن می‌شوند و موجب ترافیک، کندی حرکت اتوبوس‌ها و در بعضی مواقع درگیری بین رانندگان می‌شوند. جدای از اینکه وقت تعداد زیادی از مسافران هدر می‌رود مگر این خط ویژه برای سهولت و تسریع رفت‌وآمد اتوبوس طراحی نشده؟ چرا جلوی این بی‌قانونی گرفته نمی‌شود؟
تقوی از تهران

پیام
عالی‌شهر، پایانه حمل‌ونقل عمومی ندارد

عالی‌شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان و استان بوشهر است که در سال1365 تاسیس شده و بالغ بر 20هزار نفر جمعیت دارد. متأسفانه این شهر پایانه حمل‌ونقل عمومی ندارد و از آنجا که تعداد زیادی از ساکنان خودروی شخصی ندارند برای رفت‌وآمد به بوشهر و یا سایر شهرهای استان دچار مشکل هستند. ایجاد یک پایانه برای خودروهای‌عمومی مثل اتوبوس، هم تعدادی از افراد این منطقه را شاغل می‌کند و هم مشکل شهروندان این شهر را حل خواهد کرد.
سیرفی از عالی‌شهر

در سال‌جاری نرخ عوارض نوسازی و خدمات برای شهروندان کرج چندین برابر شده است
در کمال تعجب نرخ عوارض نوسازی و خدمات (مثل جمع‌آوری زباله) در سال‌جاری، حدود 7برابر سال گذشته شد که این افزایش رقم نامتعارف و عجیب موجب نگرانی و اعتراض شهروندان کرجی شده است. معلوم نیست این تصمیم بر چه اساس و پایه‌ای گرفته شده است. اینکه با توجه به تورم هر ساله شاهد بالا رفتن قیمت‌ها باشیم طبیعی است اما افزایش قیمت، آن هم با این نرخ واقعا عجیب و اجحاف در حق شهروندان این شهر است.
بهنام از کرج

خط4 مترو از ایستگاه بیمه به تهرانسر ادامه پیدا کند
با گسترش و ادامه خط4 مترو از ایستگاه بیمه به سمت تهرانسر، ساکنان شهرک‌هایی مثل فرهنگیان و آزادی و همچنین شهرفرش می‌توانند از این وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند و خود این موضوع موجب کاهش ترافیک، آلودگی هوا و همچنین هزینه ایاب و ذهاب مردم خواهد شد.
روحانیون از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید