• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187021
+
-

چوپان دروغگو خواستگار دختران جوان بود

داخلی
چوپان دروغگو خواستگار دختران جوان بود

چوپان جوان وقتی به‌خاطر وضعیت مالی بدی که داشت در رسیدن به دختر مورد علاقه‌اش ناکام ماند تصمیم گرفت تا با کلاهبرداری از دختران جوان در سایت‌های همسریابی به خواسته‌اش برسد.
به گزارش همشهری، نخستین برگ از این پرونده چندی قبل با شکایت دختر جوانی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34(ویژه سرقت) تکمیل شد. شاکی درباره آنچه اتفاق افتاده بود به بازپرس علیرضا بهشتی گفت: مدتی بود که تصمیم به ازدواج داشتم. به همین دلیل در یک سایت همسریابی ثبت‌نام کردم. در مدت کوتاهی چند پیشنهاد ازدواج به من داده شد اما هیچ‌کدام را قبول نکردم تا اینکه پیشنهاد پسری را که 7سال از من کوچک‌تر بود را قبول کردم. او می‌گفت وضعیت مالی خوبی دارد و در کار طلا و جواهرات است. به همین دلیل تصمیم گرفتم بیشتر با او آشنا شوم.
شاکی ادامه داد:‌ در چند قرار ملاقاتی که با یکدیگر گذاشتیم او با خودروهای لوکس و آنچنانی سر قرار حاضر شد و ظاهرش نشان می‌داد که وضعیت مالی خوبی دارد. از این گذشته او گفت درصورتی که به خواستگاری‌اش جواب مثبت دهم به یکی از کشورهای آمریکا، کانادا یا آلمان سفر کرده و در آنجا زندگی می‌کنیم. در همین رفت‌وآمدها بود که او گفت با خرید و فروش به موقع طلا وضع مالی‌اش خوب شده است و گفت اگر بخواهم می‌تواند برای من هم خرید و فروش طلا انجام دهد تا سود خوبی نصیبم شود. من هم که دیگر به او اعتماد کرده بودم 150میلیون تومان به او دادم اما از آن به بعد بود که دیگر نه تماس‌های تلفنی‌ام را جواب داد و نه توانستم در جاهایی که قبلا دیده بودمش پیدایش کنم.
علاوه بر این شاکی، دختران دیگری نیز با چنین ترفندی فریب خورده بودند و شواهد نشان می‌داد آنها هم در دام همین خواستگار قلابی گرفتار شده‌اند. در شرایطی که هر روز شاکی جدیدی به این پرونده افزوده می‌شد مأموران پلیس آگاهی با استفاده از اطلاعاتی که شاکیان از متهم ارائه کرده بودند توانستند به سرنخ‌هایی از او دست پیدا کنند و سرانجام چند روز قبل او را در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر کردند.

شکست عشقی یک چوپان
با انتقال متهم به تهران، بازجویی‌ها از او برای کشف جرائمش آغاز شد. متهم برای فریب دختران جوان خودش را دکتر و مهندس معرفی می‌کرد و وعده‌های فریبنده‌ای می‌داد اما تحقیقات از او نشان داد که تا کلاس پنجم ابتدایی بیشتر درس نخوانده و پیش از این شغلش در یکی از روستاها چوپانی بوده است.
او در تحقیقات مقدماتی گفت: من ساکن یکی از روستاهای غربی کشور بودم و شغلم چوپانی بود. به یکی از دختران روستا علاقه‌مند شده بودم اما چون وضعیت مالی خوبی نداشتم و چوپان بودم دختر مورد علاقه‌ام را به عقد مردی که پولدار بود درآوردند و من شکست عشقی سختی خوردم. همین موضوع برایم انگیزه‌ای شد تا دنبال پول باشم و تلاش کنم تا من هم وضعیت مالی خوبی داشته باشم. می‌خواستم با این کار با دست پر به روستا برگردم تا شاید دختر مورد علاقه‌ام از شوهرش جدا شده و با من ازدواج کند. متهم درباره ترفندش برای کلاهبرداری از طعمه‌هایش گفت: تصمیم گرفته بودم که زنان و دختران جوان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنم. ابتدا در شبکه‌های اجتماعی تلاش کردم تا با چند نفر طرح دوستی بریزم اما تلاشم بی‌فایده بود. به همین دلیل وارد سایت‌های همسریابی شدم. چند روز که در آنجا پرسه زدم با چند دختر که بالای 45سال داشتند آشنا شدم. آنها ساکن تهران، کرج، مهاباد، مازندران و... بودند. من وانمود می‌کردم که دکتر و مهندس هستم و وضعیت مالی خوبی دارم. مدام از شغلم و وضع مالی‌ام برای آنها می‌گفتم تا اینکه توانستم اعتمادشان را جلب کنم. وقتی همه‌‌چیز همانطور که می‌خواستم پیش می‌رفت و آنها به من اعتماد می‌کردند مرحله بعدی نقشه را آغاز می‌کردم و به آنها پیشنهاد می‌دادم که با پول‌هایی که دارند در کار خرید و فروش طلا سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب آنها به راحتی پول‌های‌شان را به حسابم واریز می‌کردند و من هم با این پول‌ها خودرو می‌خریدم. من طوری نقشه کشیده بودم که هیچ ردی از خودم به جا نگذارم اما چند روز قبل مأموران  دستگیرم کردند.
براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید