• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186845
+
-

کار خودشان است!

جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی مخالفان نظام هر جا سکانداری روایت رسمی و بهنگام داخلی در بروز حوادث را خالی دیده‌، نوک پیکان اتهامات را به سمت داخل گرفته است. گزارش زیر بخشی از حوادث سال‌جاری است که در فضای مجازی موج‌سواری‌های گسترده‌ای در انتصاب آنها به داخل صورت گرفت و منابع قضایی و امنیتی پاسخ این اتهامات را در رسیدگی‌های بعدی دادند و پرونده‌ها را به سرانجام رساندند.

فروریختن متروپل: فروریختن ساختمان متروپل حادثه‌ای بود که ظهر روز دوشنبه ۲خرداد۱۴۰۱ در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان رخ داد. در پی وقوع این حادثه، بخشی از برج شماره۲ متروپل فروریخت. ۴۳‌نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸‌نفر نیز زخمی شدند. برخی اکانت‌های ضدانقلاب این حادثه را کار عمد جمهوری اسلامی ایران برای سرپوش‌گذاشتن بر موج گرانی‌های بهار امسال ناشی از اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها دانستند. 6ماه پس از حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و روند دادرسی ۲۱نفر از متهمان پرونده، احکام نهایی محکومان در دادگاه تجدید‌نظر صادر شد و به مرحله اجرا رسید. هر کدام از محکومان به 3سال حبس تعزیری و پرداخت دیه به خانواده و ورثه جان‌باختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شدند.

دزدی از صندوق امانات بانک ملی: یک گروه سارق 13خردادماه امسال طی یک نیمروز حضور در صندوق امانات بانک ملی شعبه انقلاب محتویات حدود 162صندوق از 250صندوق امانات را خالی کردند. اکانت‌های ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی بر بی‌سابقه‌بودن این سرقت دست گذاشتند و چنین اتفاقی را بدون ارتباط با مجاری قدرت غیرممکن و هالیوودی دانستند. به یغما بردن اموال مردم با فرض سقوط نظام سیاسی و منصرف‌کردن مردم از سرمایه‌گذاری در بازار دلار و سکه با القای حس ناامنی به آنها مهم‌ترین اتهاماتی بود که مخالفان نظام در افکار عمومی تبلیغ کردند. سارقان اصلی ۴‌نفر بودند: ۳برادر و یک پسرخاله؛ ۴سارق حرفه‌ای که سابقه سرقت از بانک در تهران و چند شهرستان را در کارنامه خود داشتند و یک‌ ماه قبل‌تر نیز برای سرقت از بانک تجارت در خیابان فلسطین وارد عمل شده بودند، اما ناکام ماندند. سخنگوی قوه قضاییه اواخر بهمن‌ماه امسال اعلام کرد «تاکنون ۲۶نفر در پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی دستگیر شده‌اند و اتهام متهمان تحصیل اموال مسروقه و بعضا پولشویی است. ۲۰نفر از متهمان با قرارهای سنگین وثیقه آزاد شده‌اند و ۲متهم اصلی هم در ترکیه بودند که دستگیر شدند و موجبات استرداد آنها فراهم شده است. تاکنون ۹۵درصد طلاها و ۱۰۰درصد ارزها و مسکوکات به بزه‌دیدگان مسترد شده است و آن ۵درصد باقیمانده طلاجات هم به‌دلیل اختلاف بزه‌دیدگان بوده ‌و امیدواریم ظرف ماه‌های آتی، پرونده به نتیجه برسد.

آتش‌سوزی زندان اوین: شب 23مهرماه امسال یک آتش‌سوزی در زندان اوین و ابعاد آن در فضای مجازی مورد بهره‌برداری مخالفان نظام قرار گرفت. این عده در فضای مجازی مدعی عمدی‌بودن این آتش‌سوزی برای پرت‌کردن حواس جامعه از ناآرامی‌های کف خیابان به یک حادثه بزرگ شدند. ترکاندن به‌اصطلاح یک توپ خبری بزرگ برای انحراف افکار عمومی ادعای مخالفان نظام در مواجهه با حوادث بوده است. قوه قضاییه اعلام کرد که آتش‌سوزی‌های شامگاه شنبه ۲۳‌مهر در زندان اوین منجر به درگذشت ۴زندانی و مجروح‌شدن ۶۱نفر دیگر شده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی در پیگیری علت این آتش‌سوزی به نقل از یک مقام ارشد امنیتی نوشت «شامگاه شنبه (۲۳‌مهرماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد. به‌گفته این مقام امنیتی، اراذل و اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.»

حمله به شاهچراغ: پاییز امسال انتشار یک بولتن محرمانه داخلی خبرگزاری فارس فضاسازی رسانه‌های غربی درخصوص عوامل حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به همراه داشت. بخش‌هایی از این بولتن که صحت گزارش‌های آن تأیید نشد، مدعی شده بود سپاه پاسداران از حادثه تروریستی آبان‌ماه امسال در حرم شاهچراغ آگاه بوده است. محتوای این بولتن بعدتر مورد تشکیک و تکذیب قرار گرفت و فرد تهیه‌کننده آن در رسانه مزبور نیز مدتی بازداشت شد. ادعا این بود که این حمله با هدف تحت‌تأثیر قرار‌دادن گرانی‌ها در کشور صورت گرفته است. وزارت اطلاعات 16آبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت‌گرفته تاکنون، منجر به شناسایی و بازداشت کلیه عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد. مضاف بر آن، تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند. بدین‌ترتیب تاکنون 26تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند. کلیه افراد دستگیر‌شده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید