• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185722
+
-

3 راز بهبود مشتری‌مداری

راهنمای کسب‌ وکار
3 راز بهبود مشتری‌مداری

بیشتر مشتریان تجربه‌های متفاوتی از فروشگاه‌های مختلف دارند و همین تجربه‌های گوناگون است که بر قدرت تصمیم‌گیری آنها برای خرید از یک فروشگاه خاص یا دوری از یک فروشگاه دیگر اثر می‌گذارد. ممکن است مشتری با یک یا چند تجریه شیرین، شیفته نحوه کار یک فروشگاه باشد و برای مدت طولانی مشتری ثابت آنجا باشد یا برعکس، از یک یا چند عمل عوامل فروش در یک فروشگاه ناراضی و ناخرسند باشد و همین مسئله موجب دوری از آن فروشگاه شود. بنابراین، تقریبا همه رفتارهای عوامل و حتی مدیریت فروش یک فروشگاه در نحوه تصمیم‌گیری مشتری برای خرید یا دوری از یک فروشگاه خاص تأثیر دارد و برای بهبود تجربه مشتری همواره باید کوشید.

1
 تهیه فهرستی کامل و جامع از مشتریانی که از شما خرید کرده یا می‌کنند و حتی اطمینان دارید در محدوده جغرافیایی محل کسب شما کار یا سکونت دارند، یکی از راه‌های رسیدن به مشتری‌های نسبتاً دائمی است که دست شما را در مواقعی که محصولی جدید یا کالایی با شرایط تازه عرضه می‌کنید و نیاز به مشتریان فوری و فعال دارید، باز می‌گذارد. با داشتن این فهرست جامع از مشتریان است که از طریق راه‌های ارتباطی غیرحضوری مانند پیامک می‌توانید در کمترین زمان ممکن با مشتری مورد نظر در ارتباط باشید و برای تشویق آنها برای خرید اقدام کنید.

2
داشتن مکاتبه و ارتباط مستمر با مشتریانی که به‌عنوان عضو فعال در چرخه کسب‌وکار شما حضور دارند، یکی از راه‌های تقویت عنصر مشتری‌مداری در کار شماست که اگر به شکل بهینه از این ظرفیت به ظاهر پنهان در روند کاری شما استفادهv شود، نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت. به‌عنوان مثال، راه‌اندازی خطوط ارتباطی که از مشتریان در مواقع خاص نظرخواهی کرده و انتظارات آنها از نحوه عرضه انواع کالاها را پرس و جو کند و در ادامه، همین انتظارات مورد نظر در روند کاری فروشگاه شما لحاظ شود، از روش‌های مؤثر در جلب رضایت مشتری است.

3
اهمیت‌دادن به زمان حضور مشتری‌ها هم می‌تواند یکی از رازهای محبوبیت شما در میان مشتریان باشد، چرا که ممکن است موقعیت جغرافیایی فروشگاه شما در شرایطی نباشد که بقیه فروشگاه‌ها دارند و شما باید در زمان‌هایی فعالیت داشته باشید که بقیه فروشگاه‌ها فعالیت ندارند. به‌عنوان مثال، ممکن است مکان جغرافیایی فروشگاه شما در جایی قرار گرفته که اکثر مشتریان شما در ساعت خاصی از روز امکان مراجعه به فروشگاه شما را دارند. مثل کارگران کارخانه‌ای که در پایان یک شیفت خاص کاری به خانه برمی‌گردند. آنها مشتری دائمی شما می‌شوند اگر شما هوای ساعت کاری آنها را داشته باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید