• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18534
+
-

آلودگی هوا مدارس مشهد را تعطیل کرد


 دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: براساس تصمیم این کارگروه، فعالیت ادارات در مشهد امروز با 2ساعت تأخیر آغاز می‌شود و همه مدارس و مهدهای کودک مشهد تعطیل هستند.

حمید صالحی روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به تداوم بی‌سابقه آلودگی هوا در کلانشهر مشهد کارگروه کاهش آلودگی هوا برای دومین روز تصمیم‌های لازم را در راستای کاهش آلودگی هوا مصوب کرد. براین اساس پنجشنبه، دهم خرداد ساعت آغاز به کار ادارات با 2ساعت تأخیر شروع می‌شود اما تعطیلی ادارات همانند روزهای عادی خواهد بود. همچنین بانک‌های خصوصی و دولتی همانند گذشته ساعت کاری و خدمات‌دهی خود را با هدف رفاه حال مردم آغاز می‌کنند اما 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی درخصوص برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان هم گفت: پنجشنبه، دهم خردادماه همه مدارس تعطیل هستند و امتحانات نیز در هیچ مقطع تحصیلی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: طبق تصویب کارگروه، امروز (پنجشنبه) ‌خودروهایی که شماره پایانی پلاک آنان زوج است اجازه حرکت در سطح شهر مشهد را ندارند و درصورت خروج از منزل توسط پلیس جریمه می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: بنابر پیش‌بینی هواشناسی وضعیت آلوده هوای مشهد تا روز جمعه ادامه دارد؛ بنابراین از مردم تقاضا می‌شود با کاهش رفت‌وآمد و حذف ترددهای غیرضروری به بهبود وضعیت کمک کنند.

وی درخصوص پیگیری آلایندگی‌های ناشی از کانون‌های قره‌قوم ترکمنستان و هرات افغانستان که مشهد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، گفت: از طریق سازمان محیط‌زیست مکاتبات لازم با وزارت امور خارجه انجام شده و مدیریت کانون‌ها و کاهش آلایندگی آنها پیگیری می‌شود.

مشهد دیروز، نهم خرداد‌ماه، برای سومین روز پیاپی درگیر آلودگی هوا بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید