• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185289
+
-

قرارمان شنبه، به سمت میدان آزادی

ناوگان‌های سه‌گانه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، آماده جابه‌جایی راهپیمایان 22بهمن شدند

گزارش
قرارمان شنبه، به سمت میدان آزادی

 شنبه برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر تهران همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اجرا درمی‌آید؛ برنامه‌ای که اغلب با محوریت خیابان آزادی و البته مسیرهای منتهی به 2میدان خاطره‌انگیز انقلاب و آزادی برگزار می‌شوند. این 2میدان همیشه یادآور رویدادهای سال 57 هستند و امسال نیز همچون سال های گذشته، قرار است میزبان جمعیت گسترده‌ای از مردم باشند. از همین حالا، خیلی‌ها برای صبح شنبه، قرار می‌گذارند تا در راهپیمایی باشکوه 22بهمن حاضر شوند. از قرار معلوم برنامه‌های فرهنگی فراوانی برای راهپیمایی امسال تدارک دیده شده و ناوگان 3‌گانه حمل‌ونقل عمومی پایتخت هم، برای جابه‌جایی راهپیمایان، آمادگی های لازم را دارند.
به گزارش همشهری، ناوگان 3‌گانه حمل‌ونقل عمومی تهران (شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی) با صدور اطلاعیه‌ای، از ارائه خدمات ویژه برای جابه‌جایی شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در پایتخت خبر دادند. براین اساس، خدمات مترو در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رایگان است و شرکت‌کنندگان در مراسم ۲۲بهمن می‌توانند از ابتدای صبح تا پایان مراسم راهپیمایی، به‌صورت رایگان از مترو استفاده کنند. همچنین، با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۷ مترو، سرعت خدمات‌رسانی ناوگان ریلی در روز شنبه، افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه ایستگاه متروی میدان آزادی در خط ۴ مانند سال‌های گذشته تا پایان مراسم، بسته خواهد بود و شهروندان می‌توانند از ایستگاه‌های جایگزین استفاده کنند.

اتوبوسرانی؛ هم رفت و هم برگشت
شرکت واحد اتوبوسرانی هم، از خدمات‌رسانی ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم ۲۲ بهمن خبر داد و اعلام کرد:ناوگان اتوبوسرانی تهران نسبت به جابه‌جایی شهروندان از میدان‌ها و مبادی اصلی شهر به سمت خیابان و میدان آزادی، اقدام خواهد کرد. چهارراه تهرانپارس، یافت‌آباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، میدان رسالت، شهرک شهید محلاتی، ابوذر، نازی‌آباد، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، دولت‌آباد و میدان شهر ری، محل‌هایی هستند که اتوبوس‌ها، شهروندان را از آن نقاط سوار و در خیابان آزادی پیاده می‌کنند و در پایان مراسم نیز مسافران را به مبادی اولیه باز خواهند گرداند.

استقرار ون‌ها در 8نقطه
سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی هم، برای خدمات‌رسانی ویژه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام آمادگی کرده است. سازمان تاکسیرانی با استقرار خودروهای وَن در محورهای مختلف شهر، شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی را به خیابان‌های آزادی و انقلاب اسلامی منتقل می‌کند. میدان ولیعصر(عج)، پل شهید ستاری (جاده مخصوص کرج)، میدان حُر، میدان امام خمینی (ره)، بلوار استاد معین، خیابان فرودگاه مهرآباد، بزرگراه جناح و میدان فتح، محل‌هایی هستند که تاکسی‌های ون در آنها مستقر می‌شوند تا شهروندان را به محورهای منتهی به مسیر راهپیمایی منتقل کنند.

تدابیر ترافیکی راهپیمایی ۲۲بهمن در مناطق 6و 9
سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ از انجام اقدامات ترافیکی حوزه حمل‌ونقل، در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله۲۲ بهمن در معابر غرب پایتخت به‌عنوان میزبان اصلی این رویداد ملی، خبر داد. مرتضوی با اشاره به اینکه مرمت تجهیزات و تقویت سیستم روشنایی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی عادی و تندرو(BRT) در محورهای منتهی به مسیرهای راهپیمایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت:«در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله۲۲ بهمن و به‌منظور خدمات رسانی بیشتر و بهینه به شهروندان، خصوصا راهپیمایان اقداماتی از قبیل تجدید خط کشی محوری، نوسازی المان‌ها و تجهیزات ترافیکی، نظافت و شست‌وشوی تابلوهای ترافیکی و راهنمای مسیر و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در خیابان آزادی، میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله سعیدی نیز انجام شده است.»همچنین شهردار منطقه 6 از آماده‌سازی‌ مسیر محور خیابان آزادی -انقلاب به‌منظور میزبانی از شهروندان برای برگزاری باشکوه تر مراسم 22بهمن در این منطقه خبر داد و گفت:« نیروهای فضای سبز، بازیافت و خدمات شهری نواحی6‌گانه منطقه 6 در طول محور برگزاری مراسم، مشغول فعالیت و آماده‌سازی‌ هستند.»

برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران برای راهپیمایی 22 بهمن
ایجاد 4کیلومتر پهنه سرگرمی و خدمات با بیش از ۳هزار برنامه در روز 22 بهمن و جشن بزرگ خانواده ایران از میدان آزادی تا میدان فردوسی، 5پهنه با خدمات مختلف در طول مسیر (میدان آزادی تا میدان فردوسی) برنامه‌ریزی شده است.
پهنه ورزش و سرگرمی در ضلع شمالی خیابان آزادی از خیابان یادگار امام تا شهید نواب صفوی فعالیت می‌کند و شامل برنامه‌هایی از قبیل قلعه شادی و بازی‌های بادی، ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، ترامپولین، تنیس روی میز، دارت، فوتبال آدمکی، فوتبال دستی، گلف پارکی،  به همراه بازی‌های الکترونیک و فکری و... است.
پهنه هنری از خیابان قریب تا جمالزاده شمالی برگزار می‌شود که اهم فعالیت‌های آن، اجرای برنامه های نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارنگاره آزادی توسط کودکان و نوجوانان به همراه اجرای موسیقی زنده اقوام ایرانی و نمایش های میدانی و خیابانی و نمایشگاه تجسمی است.
پهنه جهاد و مقاومت با برپایی نمایشگاه بزرگ جهاد و مقاومت با حضور کشورهایی از منطقه و پذیرایی محلی آنها در چهارراه ولیعصر(عج) تا ضلع جنوبی خیابان انقلاب به فعالیت خواهد پرداخت.
پهنه سلامت از ضلع شمالی خیابان آزادی تا بیمارستان محک با استقرار دستگاه‌های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوران و حضور متخصصان پزشکی و سلامت فعالیت می‌کند.
پهنه کارآفرینی از ضلع جنوبی خیابان آزادی اتوبان یادگار امام(ره) به عرضه دستاوردهای حوزه کارآفرینی، صنایع‌دستی و مشاغل کوچک و... اختصاص دارد.
انتخاب ۱۱۰نقطه محوری در محلات برای ایجاد شور و نشاط شهروندان  درایستگاه‌های فرهنگی-تبلیغی و پذیرایی با همکاری مجموعه‌های مردمی. در کنار این ۱۱۰نقطه، میادین بزرگ و محل‌های شاخص نیز برای برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌ها، مشخص شده است. کاروان‌های سرود افتخار نیز در این نقاط، برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.
برای شب ۲۲ بهمن‌ماه در محدوده‌هایی مانند برج میلاد، پل طبیعت، برج آزادی و ۲۲ میدان شهر و بسیاری از سرای محلات و مساجد، برنامه نورافشانی برگزار می‌شود.
تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران در قالب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، توسط سازمان زیباسازی تحت عنوان« ۴۴ سال با هم» اکران شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید