• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185268
+
-

برق نیروگاه خورشیدی سرخه حصار در مدار

نیروگاه 130کیلوواتی با 237پنل خورشیدی دیروز با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید

خبر
برق نیروگاه خورشیدی سرخه حصار در مدار

نیروگاه خورشیدی ۱۳۰کیلوواتی در منطقه۱۳ و در انتهای پیاده‌راه سلامت بوستان جنگلی سرخه‌حصار با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با توجه به مصرف روزانه ۴۰۰کیلوواتی برق بوستان سرخه‌حصار، این نیروگاه خورشیدی، که 237عدد پنل دارد؛ توانایی تامین حداکثر یک‌سوم برق مصرفی روزانه سرخه‌حصار در ۶ماهه اول سال را دارد.
سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: پیش از اجرای نیروگاه ۱۳۰کیلوواتی سرخه‌حصار، احداث ۴۵نیروگاه خورشیدی در مناطق ۲۲گانه با مجموع ظرفیت ۸۵۰کیلووات ساعت با تولید ۱۲۷۵مگاووات ساعت برق در سال که منجر به کاهش ۹۹۰تنی دی‌اکسیدکربن (معادل کاشت ۴۹۵۰اصله درخت در شهر تهران) شد، یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران در این زمینه بوده است.
حلیاسادات حسینی افزود: این نیروگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی تاکنون در شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده که با استفاده از پنل‌های ۵۵۰واتی در ۱۰ردیف و 3اینورتر به شبکه متصل شده است.
محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ تهران نیز در مراسم بهره‌برداری از این نیروگاه گفت: بوستان جنگلی سرخه‌حصار با مساحت ۶۰۰هکتار بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که در شرق تهران وجود دارد. تهیه و تدوین بسته‌های تفریحی و گردشگری برای بوستان سرخه‌حصار در قالب ۳۰طرح گردشگری در یک‌ماه انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید