• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185135
+
-

آغاز به‌کار بازار فیلم جشنواره فجر

آغاز به‌کار بازار فیلم جشنواره فجر

بازار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تأکید رئیس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه اهداف برنامه‌ریزی شده برای این بخش به نتیجه رسیده است به‌صورت رسمی عصر روز گذشته، ۱۸بهمن‌ماه در برج میلاد افتتاح شد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به همراه مجتبی امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر، رائد فریدزاده، معاون بخش بین‌الملل جشنواره و دیگر مدیران و دست‌اندرکاران جشنواره به برج میلاد رفتند تا بخش بازار این جشنواره را به‌صورت رسمی افتتاح کنند .بازار جشنواره فیلم فجر امسال در محلی جدا از سینمای رسانه و پس از ادغام دوباره بخش بین‌الملل جشنواره فجر با بخش ملی در بهمن‌ماه برگزار می‌شود و طی 2روز گذشته کار خود را تقریباً آغاز کرده است امسال نمایندگانی از کشورهای ترکیه، عمان، سوریه، روسیه و افغانستان در کنار برخی مؤسسات و انجمن‌های سینمایی داخلی در این بازار حضور دارند. برای افتتاح رسمی بازار، محمد خزاعی با حضور در برج میلاد از غرفه‌ها دیدن و با مهمانان گفت‌وگو کرد.  به‌گفته وی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سینمای ایران طراحی می‌شود، اقتصاد در حوزه بین‌الملل است؛ چیزی که همیشه دنبال آن هستیم و اتفاق نیفتاده است. البته مراوده با کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به روال گذشته انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: بازار جشنواره امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با متمرکز شدن در منطقه ادامه دارد و تمام کسانی که شرکت کرده‌اند حداقل تا امروز ابراز رضایت می‌کردند و جمع‌بندی آنها را در پایان می‌توانیم داشته باشیم. خزاعی در ادامه درباره اینکه چرا اسامی مهمان‌ها اعلام نشده است، گفت:   این اتفاق خواهد افتاد. البته مهمان‌های بازار احتیاج به معرفی ندارند؛ چون از نام غرفه‌ها مشخص است که از کدام کشور هستند، ولی این را تأکید می‌کنم که ما به اهدافی که برای این بازار پیگیری می‌کردیم، رسیدیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید