• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184564
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZQWg
+
-

کمدی کاوه!

داستان بازگشت کاوه رضایی به فوتبال ایران، از همان ابتدا یک داستان عجیب و باورنکردنی بود. او تصمیم گرفت به استقلال برگردد و به آخرین تیمش در فوتبال ایران قبل از پیوستن به اروپا ملحق شود اما آنقدر برای این کار تأخیر به خرج داد که فهرست استقلال پر شد. وقتی که کاوه سرانجام تصمیم به امضای قرارداد نهایی با این باشگاه گرفت، هیچ بازیکنی حاضر به ترک استقلال نبود و در نهایت جایی در باشگاه برای این بازیکن وجود نداشت. شماره9 سابق آبی‌ها در یک توافق عجیب و غریب، راهی باشگاه تراکتور شد تا در نیم فصل به استقلال برگردد. توافقی که در نوع خودش بی‌سابقه به‌نظر می‌رسد و حالا یک مشکل حقوقی بزرگ برای هر 3 طرف ماجرا ساخته است. تغییر مدیریت استقلال، ادبیات این باشگاه در مورد کاوه را نیز عوض کرده است. آنها ظاهرا دیگر تمایلی به جذب این بازیکن ندارند. این در حالی است که باشگاه تراکتور، همچنین فسخ یک طرفه قرارداد کاوه را غیرقانونی می‌داند و معتقد است که رضایی باید تا پایان فصل در این باشگاه بماند.
براساس توافق‌ اولیه کاوه رضایی و تراکتور، بندی در قرارداد او وجود دارد که کاوه می‌تواند در نیم فصل قراردادش را با این باشگاه فسخ کند و به استقلال برگردد. با این حال مدیران باشگاه تراکتور مدعی هستند که نحوه نوشته شدن این بند، به کاوه اجازه نمی‌دهد بدون اطلاع باشگاه دست به چنین کاری بزند! ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم براساس توافق کاوه و باشگاه استقلال، اگر هر کدام از طرفین در نیم فصل از امضای قرارداد سر باز بزنند، باید غرامتی 10‌میلیارد تومانی پرداخت کنند. در حقیقت کاوه درصورت ملحق نشدن به استقلال باید 10‌میلیارد به این تیم بدهد و استقلال نیز درصورت صرف‌نظر از جذب این بازیکن باید چنین رقمی پرداخت کند. این در حالی است که فهرست استقلال اساسا فقط یک جای خالی دارد و علی فتح‌الله‌زاده به‌دنبال جذب یک بازیکن خارجی برای تیمش خواهد بود. همه‌‌چیز در این پرونده، شبیه یک کمدی به‌نظر می‌رسد. انگار مدیران فوتبال ایران نیز بیشتر از مدیریت، به درد اجرا در برنامه‌ای مثل خندوانه می‌خورند! گرفتن چنین تصمیم‌هایی، نشان می‌دهد که چیزی به نام منطق و موقعیت‌سنجی در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران وجود ندارد.
این داستان خنده‌دار و این توافق استثنایی، بیشتر از همه به ضرر خود کاوه تمام‌شده است. او به فوتبال ایران برگشت تا شاید راهی رقابت‌های جام جهانی شود اما این اتفاق هم برایش رخ نداد. کاوه در شروع فصل زمان بسیار زیادی را هدر داد تا نخستین بازی‌اش را برای تراکتور انجام بدهد و در نهایت قبل از جا افتادن در این باشگاه، تصمیم به جدایی گرفت و حالا که سومین هفته از نیم فصل دوم لیگ برتر نیز شروع شده، سرنوشت او همچنان مشخص نیست و کارش به کمیته انضباطی کشیده شده است. کاوه دیگر یک فوتبالیست کم سن و سال نیست که یک فصل کامل از دوران فوتبالش را به همین سادگی از دست بدهد. او لیگ بیست و دوم را با مذاکره‌های غیرمعمول و توافق‌های غیرمعمول‌تر تلف کرده و با این اتفاق، بعید است که دیگر در بین باشگاه‌های خارجی نیز مشتری داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید