• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 20 آذر 1402
کد مطلب : 212030
+
-

لشکر مصدومان روی دست کاوه

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور که نخستین مرحله از انتخابی تیم‌ملی است، از 22آذرماه در شهر ساری برگزار خواهد شد. فدراسیون کشتی اعلام کرده بود غایبان این مسابقات، شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی ندارند ولی به‌محض انتشار این خبر مصدومیت 2عنوان‌دار جهان رسانه‌ای شد و صحبت‌های قبلی را زیر سؤال برد.

بدون مدعی
اولین مرحله انتخابی تیم ملی به میزبانی ساری از روز چهارشنبه هفته جاری به‌مدت 3روز برگزار خواهد شد. طبق چرخه انتخابی تیم ملی تمام مدعیان اوزان 57 و 97کیلوگرم که وزن المپیکی است و اتفاقا ایران در این 2وزن سهمیه هم نگرفته، باید کشتی بگیرند. 57کیلوگرم وزنی است که طی سال‌های اخیر نفرات متفاوتی را به‌عنوان ملی‌پوش در خود دیده و هیچ کشتی‌گیری نتوانسته ثباتش را در کسب دوبنده تیم ملی حفظ کند. سرلک، خواری و مومنی طی 2سال اخیر توانسته‌اند دوبنده تیم ملی را کسب کنند که هر سه در کسب نتیجه ناکام بوده‌اند. سرلک سرشناس‌تر از 2رقیب جوان خود است که مدال نقره جهان سال2021 را در کارنامه دارد ولی غیر از آن مسابقات جهانی در تمام مسابقات برون‌مرزی آسیا و جهان دست خالی به کشور برگشته است. قرار است از بین نفرات برتر یکی راهی مسابقات کسب سهمیه و دیگری راهی قهرمانی آسیا شود.

 انتخابی در کار نیست!
رقابت‌های وزن 97کیلوگرم می‌توانست یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های ساری باشد که حالا با افت بی‌سابقه از نظر کیفیت همراه شده است. مجتبی گلیج، دارنده مدال برنز جهان در سال2021 و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی و ملی‌پوش ایران در سال2023 نخستین نفری بود که با ارسال نامه، خبر از مصدومیتش داد و پس از آن کامران قاسمپور، دارنده مدال طلای جهان در سال‌های2021 و 2022 که قرار بود برای نخستین‌بار در ایران در وزن 97کیلوگرم کشتی بگیرد، خبر داد که آسیب‌دیده است. با این شرایط به‌نظر می‌رسد در وزن 97کیلوگرم شاهد کشتی انتخابی نخواهیم بود و نفر اول بدون حضور 2مدعی روی سکو می‌رود و همین مسئله چرخه انتخابی را با چالش روبه‌رو می‌کند.

آرامش حسن
محسن کاوه، سرمربی تیم ملی درباره مصدومیت کامران قاسمپور گفته است: «به من اطلاع دادند که کامران قاسمپور دوباره دچار ضرب‌دیدگی شده است. در این خصوص نیز صحبت‌هایی با پزشک شده تا ببینیم چه نظری دارد و از دیروز تا حالا چه روند پزشکی روی آن اعمال شده است. ما پیگیر مصدومیت او هستیم.» کاوه درباره حسن یزدانی که به‌تازگی کتفش را عمل کرده است، گفت: «حسن درحال حاضر روند بهبود و فیزیوتراپی خود را انجام می‌دهد و بعد از آن حرکات اصلاحی و فیزیک‌درمانی را ادامه می‌دهد تا با روحیه خوب به میادین بازگردد. اینکه در فرصت باقیمانده رسانه‌ها مرتب حسن یزدانی را با تیلور مقایسه می‌کنند، به‌نظر من درست نیست. حسن خیلی احساسی است و دوست دارد مردم را خوشحال کند. در آمریکا شکست تیلور بازتاب آنچنانی ندارد ولی در ایران متأسفانه اینقدر فشار روی حسن هست که قهرمان دوم دنیا می‌شود اما همه می‌گویند خوب نبود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید