• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184468
+
-

هدیه بینایی به 1000نابینای فقیر

هدیه بینایی به 1000نابینای فقیر

یک یوتیوبر سرشناس در آمریکا، از شهرت و ثروتی که در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده، نهایت استفاده را کرده تا دنیا را برای دست‌کم 1000 نفر در سراسر دنیا روشن کند؛ این جوان که صاحب یک برند میلیارد دلاری است در هفته‌های اخیر، بینایی را به 1000نفر در سراسر دنیا هدیه داده است. «مستر‌بیست»، هزینه جراحی این افراد بی‌بضاعت را در سراسر دنیا تقبل کرده و باعث شده تا آنها که عمدتا نابینا و نزدیک به نابینایی بودند، دوباره از نعمت بینایی بهره کامل را ببرند.
این یوتیوبر که نام واقعی‌اش جیمی دونالدسون است، در یک ویدئو که ده‌ها میلیون بار بازدید شده، درباره  پروژه انسان‌دوستانه‌اش گفته است: «ما نابینایی 1000 نفر را درمان کرده‌ایم.» او در این ویدئو، تصاویری از قبل و بعد از عمل افراد منتشر کرده است. او همچنین هدایایی هم به بعضی از این افراد داده است. کار جراحی را
جف لونسون، یک جراح و چشم‌پزشک فعال در امور انسان‌دوستانه انجام داده است. او در این پروژه، با دونالدسون همکاری کرده و نخستین دور جراحی را در فلوریدا در آمریکا انجام داده است. این جراح، حدود 20سال است در مؤسسه خیریه «هدیه بینایی» فعالیت می‌کند و افرادی را که به‌خاطر آب مروارید نابینا شده‌اند رایگان جراحی می‌کند. او گفته است: «نیمی از موارد نابینایی در دنیا را می‌توان با یک عمل 10دقیقه‌ای برطرف کرد.» دونالدسون، بعد از آنکه خودش عمل آب مروارید انجام داده به این مسئله توجه نشان داده و وقتی فهمیده افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که به‌خاطر انجام ندادن این جراحی کوتاه و ساده بینایی خود را از دست داده‌اند، این پروژه را راه انداخته است؛ «بعد از عمل، از اینکه دنیا را شفاف‌تر می‌دیدم شگفت‌زده شدم. وقتی هم فهمیدم که صدها میلیون، احتمالا 200میلیون نفر در سراسر دنیا هستند که به‌خاطر نداشتن دسترسی به این جراحی، کاملا نابینا شده‌اند و یا عملا نابینا هستند، شوکه شدم.»
او در انتهای تابستان، با دکتر لونسون تماس گرفت و از همان زمان، پروژه آنها شروع شد. در نخستین روز این پروژه، تنها در یک روز، 40بیمار جراحی شدند و بینایی‌شان دوباره برگشت.  این پروژه، در ادامه با یک خیریه بین‌المللی که در همین زمینه فعالیت می‌کند ارتباط گرفت و به کشورهای دیگر هم رفت و روی هم رفته، 1000نفر در آمریکا، جامائیکا، هندوراس، نامیبیا، مکزیک، ‌اندونزی، برزیل، ویتنام و کنیا جراحی شده‌اند و بینایی‌شان را دوباره به‌دست آورده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید