• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183880
+
-

ساعی و دبیر در مقابل پولادگر

معاون قهرمانی وزارتخانه به دردسر جدید وزیر ورزش تبدیل شده است شاید خسروی‌وفا بتواند مشکل قهرمان‌های ناراضی را حل کند

ساعی و دبیر در مقابل پولادگر

محسن محمودصفری

فدراسیون کشتی و تکواندو توسط 2 قهرمان جهان و المپیک اداره می‌شوند که هر دو نسبت به بودجه دریافتی از وزارت ورزش انتقاد دارند. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو طی ماه‌های اخیر اعلام کردند بودجه‌ای که معاونت قهرمانی وزارت ورزش به آنها اختصاص داده به هیچ وجه با هزینه‌های فدراسیون جور در نمی‌آید. معاونت قهرمانی وزارت ورزش را سیدمحمد پولادگر بر عهده دارد که در انتخابات فدراسیون تکواندو از ساعی شکست خورد و حالا با رقیب خود در تخصیص بودجه به مشکل جدی خورده است.

   ساعی دیگر از پولادگر انتقاد نمی‌کند!
ساعی طی ماه‌های گذشته بارها از معاون قهرمانی وزارت ورزش انتقاد کرد ولی وقتی دید مشکل بودجه فدراسیونش حل نمی‌شود و پولادگر برای حل آن اقدامی نمی‌کند نوک پیکان انتقاداتش را به سمت وزیر گرفت و گفت: «هنوز تفاهمنامه مالی با وزارت ورزش را امضا نکرده‌ایم. من از آقای سجادی گلایه دارم. از روزی که حکم گرفتم ایشان را ندیده‌ام. فقط در مراسم‌ها از دور سلام و علیکی کردیم و نتوانستیم با هم بنشینیم و درخصوص فدراسیون تکواندو با هم صحبت کنیم.» رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست جلسه با وزیر داشته است یا نه، گفت: «تمام مدال‌های بچه‌های ما معلوم است. اصلا من را نخواهند، 2 قهرمان من را بخواهند. تیم بانوان ما برای نخستین بار قهرمان آسیا شد. چطور آقای وزیر یک‌بار با این بچه‌ها دیدار نداشته است؟ چرا یک‌بار به فدراسیون تکواندو پا نگذاشته است؟ چطور یک‌بار تلفنی حرف نزده و به من بگوید آقا دستت درد نکند، مبارک باشد، آقا اشتباه کردی، آقا بد کار کردی، خوب کار کردی! اما هر روز از وزارت ورزش برای فدراسیون تکواندو برنامه می‌چینند!» به‌نظر می‌رسد منظور ساعی از این کنایه که برای تکواندو برنامه می‌چینند، پولادگر یا حداقل اطرافیان او هستند. پولادگر پیش از ساعی به‌مدت 21سال ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت و ساعی در انتخابات دی‌ماه 1400به ریاست او پایان داد. ساعی پیش‌تر عنوان کرده بود پولادگر باعث شده رضا مهماندوست مربی سرشناس ایران از تیم ملی دور شود و سرمربیگری تیم ملی جمهوری آذربایجان را برعهده بگیرد.

   نتیجه واکنش وزیر
وزیر ورزش که تا به امروز 2کارت زرد از مجلس شورای اسلامی به‌دلیل عملکردش دریافت کرده در واکنش به صحبت‌های ساعی در یک برنامه تلویزیونی از او به‌عنوان یک قهرمان و دوست قدیمی یاد کرد. این اظهارنظر وزیر ورزش باعث شد ساعی هم واکنش نشان دهد. او گفت: «سیدحمید سجادی از دوستان قدیمی و از رفقای خوب ماست. من چند روز گذشته صحبت‌های او را از برنامه صداوسیما دیدم. بالاخره من که گلایه شخصی ندارم. اگر صحبتی مطرح می‌کنم به‌عنوان یک درددل با یک دوست قدیمی است. من مسئولیت تکواندو را برعهده گرفته‌ام و باید از حق تکواندو دفاع کنم. ما در گذشته با هم کار کرده‌ایم. او نیز از قهرمانان سابق است و به خوبی شرایط ورزش را درک می‌کند. امیدوارم هرچه زودتر جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان داشته باشیم تا در مورد تفاهمنامه بودجه‌ای که قرار است به ما تعلق بگیرد، به نتیجه خوبی برسیم.»

   نقش میانجی
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم که باید به‌دلیل نزدیکی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نفرات اولش را به یکی از این دو رقابت‌ بفرستد به کانون توجهات کمیته ملی المپیک تبدیل شده است. مدال‌های کشتی در بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک بسیار حائز اهمیت است. از طرفی مسابقات جهانی امسال هم رقابت برای کسب سهمیه المپیک است و برای کادر فنی بسیار اهمیت دارد. مسئولان کشتی به‌دنبال حداکثر سهمیه المپیک هستند تا با قدرت برای المپیک پاریس برنامه‌ریزی کنند. دبیر در بحث بودجه با پولادگر به مشکل جدی خورد تا جایی که در مجمع عمومی فدراسیون کشتی پولادگر جلسه را ترک کرد و تا مدت‌ها مصوبات جلسه را امضا نمی‌کرد تا بار دیگر اعتراض دبیر در رسانه‌ها نسبت به عملکرد پولادگر شدت بگیرد. هرچند کشتی به‌گفته رئیس فدراسیونش هنوز از وزارت ورزش بودجه کاملش را دریافت نکرده ولی شرایطش به‌مراتب بهتر از تکواندو است. رئیس فدراسیون کشتی در نشست هیأت اجرایی درخواست بودجه 300تا 400میلیاردی کرده که شنیده می‌شود هیأت اجرایی درباره این موضوع به تفاهم نرسیده و قرار است جلسه دیگری با حضور دبیر برگزار شود. رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرده: «اگر براساس تعیین شاخص باشد چه مواردی ملاک این شاخص است. اگر شاخص، مدال‌آوری در ادوار مختلف المپیک است بگویند چند درصد از مدال‌های گرفته شده مربوط به کشتی بوده است؟ اگر شاخص، مدال‌آوری در المپیک توکیو باشد که کشتی 65درصد مدال‌ها را گرفته است و اگر هم شاخص مدال طلای المپیک توکیو باشد که کشتی در المپیک توکیو مدال طلا داشته است.»
با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی در مهرماه و اینکه کشتی و تکواندو همیشه نقش پررنگی در تعیین جایگاه کاروان ایران در این رقابت‌ها داشته‌اند باید دید سرانجام دو رئیس فدراسیون ناراضی از وزارت ورزش به کجا می‌رسد. پولادگر با هر دو رئیس فدراسیون رابطه خوبی ندارد و پای وزیر ورزش هم به میان آمده است. باید دید سجادی یا خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک می‌توانند نقش میانجی را بازی کنند. خسروی‌وفا اوایل هفته با حضور در فدراسیون تکواندو حمایت همه‌جانبه‌خود را از این رشته اعلام کرده بود و به‌نظر این حضور، ساعی را اندکی آرام کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید