• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148930
+
-

پولادگر، بی‌خیال تکواندو نمی‌شود

سیدمحمد پولادگر برای ششمین بار پیاپی قصد دارد برای رسیدن به صندلی ریاست در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو حاضر شود

پولادگر، بی‌خیال تکواندو نمی‌شود

دوم دی‌ماه1396 مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو برگزار شد و سیدمحمد پولادگر برای پنجمین بار پیاپی به‌عنوان رئیس فدراسیون از مجمع انتخاباتی رأی گرفت. امروز پنجمین دوره ریاست پولادگر هم در فدراسیون تکواندو تمام می‌شود و او برای ششمین بار عزمش را جزم کرده که صندلی ریاست را به کسی ندهد!

   به‌وقت ناکامی
سیدمحمد پولادگر سال1373 به نایب‌رئیسی فدراسیون تکواندو رسید و از سال1379 صندلی ریاست این فدراسیون را در اختیار گرفت. پولادگر در حالی قصد دارد وارد سومین دهه ریاست خود شود که در المپیک توکیو نتایج این رشته ناامیدکننده بوده است. رشته تکواندو به‌صورت رسمی از المپیک سیدنی وارد بازی‌های المپیک شد. پیش از آن در المپیک1988 سئول، رشته تکواندو حضوری آزمایشی در بازی‌های المپیک داشت. هادی ساعی نخستین مدال رسمی تکواندوی ایران را در المپیک2000 سیدنی کسب کرد. ساعی مدال برنز سیدنی را در المپیک آتن طلا کرد. در المپیک2004 آتن تکواندو نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و با حضور 2نماینده به مدال طلا و برنز رسید تا فدراسیون پولادگر با تکیه بر نخبگان وقتش بهترین فدراسیون از نظر عملکرد بین فدراسیون‌های المپیکی باشد. ساعی در پکن درحالی‌که کاروان ایران با تک‌مدال برنز مراد محمدی در جدول مدال‌آوران حضور داشت ناجی تکواندو و کاروان اعزامی ایران شد و به مدال طلا رسید. در المپیک لندن زنگ خطر برای تکواندو به صدا درآمد و تکواندوکاران کارشان را با تک‌مدال نقره محمدباقری‌معتمد پایان دادند. اوج ناکامی تکواندوکاران در المپیک ریو2016 بود که پیش از اعزام با القاب سونامی و ویرانگر از نفرات اعزامی یاد می‌شد ولی همگی دست خالی از برزیل برگشتند. در ریو مدال برنز کیمیا علیزاده نخستین مدال تاریخ زنان ایران در بازی‌های المپیک شد تا ناکامی مردان تکواندو دیده نشود و باز هم فرصت 4ساله دیگری برای ترمیم تکواندوی مردان از دست برود. در المپیک توکیو آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی 3نماینده تکواندوی ایران بودند که هر 3نفر دست‌خالی به کشور بازگشتند. با وجود این ناکامی، رئیس کمیته ملی المپیک اظهارنظر عجیبی داشت و گفت: «با یک رویداد نمی‌توان عملکرد یک فدراسیون را ارزیابی کرد و تکواندوی ایران در مسیر جهش قرار گرفته است.» صالحی امیری اشاره‌ای به این موضوع نداشت که کسب مدال در المپیک، حاصل برنامه‌ریزی 4ساله هر فدراسیون است و دقیقا جهش از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

  پایان 2دهه حضور
امروز دوره 4ساله پولادگر در رأس فدراسیون تکواندو به اتمام  می‌رسد و انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان با هدف برقراری عدالت و جلوگیری از بروز هرگونه شائبه نسبت به انتخاب سرپرست برای این فدراسیون اقدام کند. مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو، طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان قرار است 15دی‌ماه برگزار شود. برای حضور در این انتخابات 15نفر ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت مدارک مدیریتی محمد پولادگر، محمد جمشیدی، حسین حسین‌زاده، سیروس رضایی و هادی ساعی تأیید شد و باید دید طی روزهای آینده صلاحیت کدام یک از این نامزدها تأیید خواهد شد. پیش از این نام پولادگر به‌عنوان گزینه معاونت قهرمانی وزارت ورزش مطرح شده بود که شنیده می‌شود این موضوع منتفی شده و به همین دلیل پولادگر قصد دارد برای ششمین بار پیاپی به صندلی ریاست فدراسیون برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید