• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186937
+
-

و باز هم حمله دبیر به پولادگر

معاون وزیری که در یک‌قدمی سرپرستی وزارتخانه است با 2 رئیس فدراسیون مدال‌آور روابط حسنه‌ای ندارد

و باز هم حمله دبیر به پولادگر

 پس از سانحه هوایی که برای حمید سجادی وزیر ورزش پیش آمد، زمزمه‌هایی درباره جانشین او در وزارت آغاز شد. 2گزینه‌ای که بیشتر از بقیه روی آنها مانور داده می‌شود سیدمحمدپولادگر معاون ورزش قهرمانی و برنا فیروزی معاون مالی وزارت ورزش و جوانان هستند. البته گفته شده فعلا جانشینی برای سجادی انتخاب نخواهد شد ولی این شرایط زیاد نمی‌تواند ادامه پیدا کند و دیر یا زود باید سرپرست وزارت ورزش معرفی شود.

   چالش انتخاب سرپرست
پولادگر رئیس سابق فدراسیون تکواندو که در حال حاضر معاونت قهرمانی وزارت ورزش را بر عهده دارد طی ماه‌های اخیر با روسای فدراسیون‌های مختلف چالش‌هایی جدی داشته است. فدراسیون تکواندو که قرار بود مجمع فوق‌العاده برگزار کند بعد از حادثه‌ای که برای وزیر رخ داد مجمعش را به وقت دیگری موکول کرد. شاید فدراسیون با این کار سعی داشته از حضور احتمالی معاون قهرمانی در این مجمع جلوگیری کند. هادی ساعی که به ریاست 21ساله پولادگر در فدراسیون تکواندو پایان داده، به هیچ وجه رابطه خوبی با معاون قهرمانی وزارت ورزش ندارد و بارها عنوان کرده: «از خودی‌ها می‌خوریم.» فدراسیون‌های کشتی و تکواندو که 2رشته مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک محسوب می‌شوند هنوز تفاهمنامه مالی را با وزارت ورزش امضا نکرده‌اند! به‌نظر می‌رسد پولادگر با روسای دیگر فدراسیون‌ها هم ارتباط دوستانه‌ای ندارد. شنیده شده در جلسه ماهانه مسئولان وزارت ورزش و روسای فدراسیون‌ها، پولادگر با نصیرزاده رئیس فدراسیون پرورش‌اندام هم درگیری لفظی داشته‌ که نصیرزاده تلویحا در پاسخ خبرنگاران این خبر را تأیید کرده است. با توجه به شرایط موجود و اینکه پولادگر در حال حاضر علاوه بر معاون قهرمانی، نایب‌رئیس کمیته پارالمپیک هم محسوب می‌شود درصورتی که به‌عنوان سرپرست وزارت انتخاب شود باید دید 3مسئولیت مهم ورزش کشور را چطور رفع‌ورجوع خواهد کرد.

   دبیر: پولادگر کار اجرایی بلد نیست
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی یکی از نخستین چالش‌ها را با معاون قهرمانی وزارت ورزش داشت که بر سر بودجه بود. این چالش تا الان ادامه داشته است، طوری که دبیر در جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی عنوان کرده: «متأسفانه بار مدال‌آوری ورزش کشور را کشتی به دوش می‌کشد اما در زمان تقسیم بودجه، دریافتی فدراسیون کشتی به هیچ وجه با مدال‌آوری آن همخوانی ندارد. من مشکل شخصی با کسی ندارم اما در وزارت ورزش جریانی به‌دنبال این هستند که کشتی بالا نرود و تا کشتی می‌خواهد حرکت کند به‌دنبال زدن آن هستند، درحالی‌که کشتی جزئی از فرهنگ و میراث ایران است و همه باید برای اعتلای آن تلاش کنیم.» دبیر با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان هنوز جوایز سال۱۴۰۰کشتی‌گیران را نداده گفت: «دلار در آن زمان ۲۵هزار تومان بود و وزارت ورزش نیز جوایز را به‌صورت سکه پرداخت نمی‌کند و یک مصوبه ریالی برای آن دارد که مثلا به قهرمان جهان ما ۸۰میلیون تومان جایزه می‌دهند و الان که دلار نزدیک به ۶۰هزار تومان شده، دیگر آن پول ارزشی ندارد.» دبیر در بخشی از صحبت‌هایش درباره مدیریت پولادگر در وزارت ورزش گفت: «به‌نظرم پولادگر درکی از کشتی ندارد و کار اجرایی نیز بلد نیست. اینها یک گروه در وزارت ورزش هستند که ضد‌کشتی حرکت می‌کنند و نمی‌توانند افتخارات کشتی را ببینند. من به آنها می‌گویم خب شما چرا حسادت می‌کنید، بیایید و مثل کشتی شوید.» دبیر طی ماه‌های اخیر انتقادات تندی را به پولادگر داشته است. اوج این انتقادات در مجمع عمومی فدراسیون کشتی بود که پولادگر به حالت قهر مجمع را ترک کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید