• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183791
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO2A5
+
-

مترو در ایستگاه اورهال

حمل‌ونقل زیرزمینی شهر تهران به فوریت نیازمند 650واگن است

گزارش2
مترو در ایستگاه اورهال

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

حمل‌ونقل زیرزمینی تهران 1523واگن دارد و برای خدمت‌رسانی مطلوب هزارواگن دیگر نیاز است. 5قطار متروی تهران هم از رده خارج به‌حساب می‌آیند و 27 قطار هم در تعمیرات دوره‌ای و اورهال(بازسازی اساسی) به‌سرمی‌برند. این در حالی است که پایتخت به فوریت نیاز به 650واگن دارد و یکی از بهترین مسیرها برای تامین این تعداد، رفع گره از راه تفاهم فاینانس 630واگن ساخت چین است.
به گزارش همشهری، دیروز برای تهیه گزارشی از بازسازی اساسی تعدادی از واگن‌های متروی تهران در پایانه صادقیه حضور پیدا کردیم و در بازدید از این پایانه، مجید رستمی، قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو گفت:   « اگر لوازم یدکی در تعمیرات دوره‌ای و اورهال تامین شود، می‌توان تعداد واگن‌های فعال فعلی را حفظ کرد.» او با بیان اینکه واگن‌های مترو باید در دوره ۳ساله برای تعمیرات و بعد از ۵سال نیز برای اورهال وارد تعمیرگاه‌های تخصصی شوند، گفت: «نگران تامین واگن‌های خطوط توسعه‌ای مترو هستیم. به هر حال تهران به ۶۵۰واگن مترو نیاز دارد تا بتوانیم سرفاصله قطارهای مترو را بین ۲ تا ۴دقیقه حفظ کنیم، در غیر این صورت در برخی از خطوط توسعه‌ای سرفاصله قطارها به ۱۵دقیقه می‌رسد.»
رستمی تأکید کرد که «اگر قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در تعمیرات دوره‌ای و اورهال تامین نشود، نمی‌توان سر زمان‌های تعیین شده اقدام به تعمیر و یا اورهال قطارهای مترو کرد. در غیر این صورت با اضافه و تکمیل خطوط توسعه‌ای با افزایش تقاضای سفر روبه‌رو شده و در این شرایط نهایت سرفاصله خطوط را تنها می‌توانند روی ۱۰دقیقه حفظ کنند.» به‌گفته او با حمایت‌های شهرداری در نیمه اول سال۱۴۰۲ اتفاق خوبی در حوزه اورهال در رابطه با قطارهای نسل اول روی می‌دهد.

طرحی جدید برای ساماندهی دستفروشان مترو
یکی از عمده مشکلات متروی تهران که در بازدید دیروز مطرح شد، حضور دستفروشان و بساط‌گستران و همچنین متکدیان در راهروها، سکوها و داخل واگن‌های مترو بود که مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو توضیحاتی درباره اجرای طرح جدید برای ساماندهی آنها خبر داد. او همچنین درباره مشکلات مربوط به فروش بلیت و شارژ کارت بلیت‌ها و دیگر موضوعات فرهنگی به‌ویژه ورود برخی از آقایان به واگن‌های ویژه بانوان توضیحاتی ارائه کرد که به‌طور خلاصه در زیر می‌خوانید.
تا پایان بهمن‌ماه طرح ساماندهی بساط‌گستری را ابتدا به‌صورت پایلوت در ایستگاه «محمدیه» اجرا می‌کنیم تا بعد از ارزیابی، در ۱۲ایستگاه شلوغ مترو اجرایی شود. بساط‌‌گستری روی سکوی ایستگاه‌ها باید جمع شود اما قرار نیست دستفروش‌ها از مترو کاملا بیرون شوند.
از نظر شرکت بهره‌برداری مترو پله‌‌برقی‌ای خراب است که از شروع تا پایان روز خاموش باشد. طبق گزارش روزانه، در دوم بهمن‌ماه ۳پله‌برقی خراب در خط یک داشتیم. در تجریش یک پله‌برقی ۱۱روز است که خاموش است که در حال اورهال آن هستیم. همچنین در ایستگاه شریعتی، نیز یک پله‌برقی ۶روز و در ایستگاه کهریزک نیز یک پله‌برقی ۳روزی می‌شود که خاموش است. در خطوط ۲، ۳ و ۴ نیز چند پله‌برقی در دست تعمیر است.
مشکلات مربوط به شارژ بلیت در اوایل سال آینده کاملا مرتفع خواهد شد.
سوارشدن و ورود آقایان به واگن‌های مختص بانوان یک موضوع فرهنگی است؛ ما نمی‌توانیم به‌طور قطعی مانع از این کار شویم کمااینکه همواره در این رابطه به آقایان تذکر داده می‌شود. البته ارگان‌های انتظامی می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

پوزش
عذرخواهی مدیر عامل مترو از شهروندان


 به‌گزارش بخش خبری  ساعت 18 شبکه‌‌ 5 سیما، مسعود درستی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از شهروندان بابت خرابی پله برقی ایستگاه‌های مترو عذرخواهی کرد و گفت تلاش می‌کنیم پله برقی‌های خراب را 48 ساعته وارد مدار می‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید