• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216594
+
-

اورهال 251واگن مترو در 2سال گذشته

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر با افتتاح ایستگاه شهر جدید پرند تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۶ و طول شبکه ریلی به ۲۹۶‌کیلومتر رسیده و هر سال بر تعداد ایستگاه‌ها و طول شبکه افزوده می‌شود، گفت: خرید واگن شرایط خود را دارد و پروسه آن زمانبر است.
به‌گفته درستی، «متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن مترو باعث شده تا اکنون شاهد یک عقب‌ماندگی در بحث ناوگان باشیم که سبب شده با وجود توسعه ایستگاه‌ها نتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را آنطور که انتظار می‌رود کاهش دهیم. قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو پس از سال‌ها با پیگیری‌های مستمر آقای زاکانی به ثمر رسید که با الحاقات آن در متمم قرارداد، میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به ۷۹۱ دستگاه رسیده که ثمرات آن در چند سال آینده قابل‌ مشاهده است.»
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در کنار افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به جهت خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی، رسیدگی به ناوگان و همچنین تکمیل پایانه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: آخرین ناوگان شبکه مترو شانزدهم تیرماه۱۳۹۹ به این چرخه اضافه شده (تنها 2‌رام قطار) و پس از آن به‌علت عقد قرارداد جدید شاهد یک وقفه در تأمین واگن هستیم که بهبود شرایط بهره‌برداری از مترو را سخت کرده است. درستی با تأکید بر اینکه با توجه به توسعه مترو استقبال پایتخت‌نشینان از این مد حمل‌ونقلی، افزایش چشمگیری داشته و باعث ازدحام جمعیت در این شهر زیرزمینی شده است گفت: در حال حاضر روزانه ۲.۵میلیون سفر با ۱۷۱رام قطار در خطوط هفت‌گانه متروی تهران انجام می‌شود.
 او با اشاره به اینکه بدون افزایش ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط وجود ندارد، تأکید کرد: جدا از کمبود ناوگان، تعداد ناوگان فرسوده و نیازمند اورهال نیز بسیار است، البته در ۲۸‌ماه اخیر رشد چشمگیری در زمینه تعمیرات و ارتقای قطارهای مترو نسبت به سال‌های قبل داشتیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در 2سال گذشته ۲۵۱دستگاه واگن اورهال شده است. ضمن اینکه از سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ بهره‌برداری، تعمیرات اساسی قطارهای نسل اول مترو (قطارهای DC) همراه با نوسازی و ارتقاست. امیدوارم با انجام این اقدامات در سال‌های آینده بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در شهر زیرزمینی به مسافران محترم داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید