• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183375
+
-

تماشاگران خاص

تماشاگران خاص

 تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اینکه شروع خوبی در لیگ باشگاه‌های غرب آسیا نداشت اما در تهران نتایج خوبی گرفت. این تیم در بیروت به الریاضی لبنان باخت اما در تهران بعد از شکست دادن الکرامه سوریه و نفت عراق، در سخت‌ترین بازی‌اش و در بازی برگشت، الریاضی لبنان را هم برد. به‌نظر می‌رسد گرگان این پیروزی‌ها، به‌خصوص برد در بازی آخر را مدیون تماشاگرانش است. شهرداری چهارشنبه شب در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی میزبان الریاضی بود و 75-62به پیروزی رسید. با اینکه بازی در روز کاری برگزار شد، تماشاگران شهرداری از گرگان راهی تهران شدند تا تیمشان را تنها نگذارند. آنها دقایقی قبل از شروع بازی تشویق را شروع کردند و تا پایان بازی نیز حمایتشان را از تیم دریغ نکردند. حتی در بین دو نیمه که تیم‌ها در رختکن بودند، سالن آرام نگرفت. در این جو سنگین نه الریاضی توان انجام برنامه‌هایش را داشت و نه بازیکنان شهرداری می‌توانستند کم‌کاری کنند.
پری پتی، بازیکن آمریکایی گرگان از تماشاگران تیم تعریف کرد: «ما قطعا بهترین هواداران را در آسیا داریم. آنها بسکتبال را دوست دارند و می‌خواهند پیروزی ما را ببینند. ما را خوب تشویق می‌کنند. ما هم دوستشان داریم و از آنها انگیزه می‌گیریم.» مهران حاتمی، سرمربی شهرداری هم از حامی همیشگی‌شان گفت، اینکه در سخت‌ترین بازی‌شان، هواداران استثنایی تیم بیشترین کمک را به آنها کرده‌اند: «بازی با الریاضی سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی ما بود. هواداران گرگانی متفاوت از همه طرفداران هستند. همه تیم‌ها هوادار دارند اما ما هوادارانی استثنایی‌ داریم که برای تیم وقت می‌گذارند و از ما حمایت می‌کنند. ما جلوی این تماشاگران نمی‌توانیم ببازیم.»
پتی و حاتمی‌ خودی‌های تیم گرگان هستند و طبیعی است که از هواداران تیم تمجید کنند اما برای گرگانی‌ها تعریف‌های سرمربی لبنان دلچسب بود. او با توجه به سابقه بازی‌هایی که در مقابل تیم‌های ایرانی داشت، از تفاوت تماشاگران گرگانی با هواداران دیگر تیم‌ها گفت: «دفعه اولی نبود که من شاهد رقابتی بین ایران و لبنان بودم، مقابل تیم‌های زیادی از ایران در رقابت‌های گذشته غرب آسیا قرار گرفتم. ما با پتروشیمی، ذوب‌‌آهن و شیمیدر بازی کردیم، اما هواداران شهرداری عالی بودند و خیلی خوب از تیم حمایت کردند. فکر می‌کنم ایران یکی از بهترین مدرسه‌های بسکتبال در منطقه است». شهرداری بعد از 3پیروزی یکی از شانس‌های اصلی صعود از گروه است. آنها‌ماه آینده باید خارج از خانه با تیم‌های سوریه و عراق بازی کنند، جایی که خبری از تماشاگران پرشور نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید