• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 8 خرداد 1397
کد مطلب : 18191
+
-

فروش تماشاخانه ایرانشهر کاهش نیافته است

تئاتر
فروش تماشاخانه ایرانشهر کاهش نیافته است


مدیرعامل خانه هنرمندان اعلام کرد تماشاخانه ایرانشهر نسبت به سال‌های گذشته افت مخاطب و فروش نداشته است.

به گزارش همشهری، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در نشستی رسانه‌ای گفت: «از زمان حضورم در خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر، جمع 5نفره‌ای را برای تئاتر انتخاب کردم که اصلی‌ترین مشاور من هم در این انتخاب‌ها آقای فرهاد مهندس‌پور بود. بنده در رابطه با تئاتر هیچ ادعایی ندارم. حتی یک نمایش در تماشاخانه ایرانشهر بدون تأیید و تصویب شورای سیاستگذاری تماشاخانه، انتخاب نشده است. حرف این شورا برای من حجت است. ما نسبت به دوره‌های گذشته نه افت مخاطب داشتیم و نه افت فروش.»
بخش عمده پرسش خبرنگاران در این نشست رسانه‌ای درخصوص جدول اجراهای یکساله تماشاخانه ایرانشهر و تغییرات بالایی که در این جدول رخ می‌دهد و حضور آثاری که در لیست رزرو تماشاخانه قرار ندارند، حضور آثار تکراری و اجرا شده در سالن‌های دیگر تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر، رعایت نکردن قانون کف فروش برای برخی آثار نمایشی و عدم‌حضور حسین پارسایی دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در نشست رسانه‌ای بود.

رجبی معمار در پاسخ به این پرسش که چرا شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر و دبیر آن به پاسخگویی درباره روند تصمیم‌گیری و عملکرد این شورا نمی‌پردازد، اظهار کرد: «آقای حسین پارسایی فرد ناشناسی نیست و من ایشان را حدود ۲۵سال است که می‌شناسم. آقای پارسایی همیشه پاسخگوی رسانه‌ها هست.»

رئیس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی هنرمندان در فاصله‌ای نزدیک به نوبت اجرای خود اعلام انصراف می‌کنند، افزود: «وقتی کاری انصراف می‌دهد ما به‌دنبال آثار حاضر در لیست رزرو می‌رویم و وقتی آن کارها هم آمادگی لازم را برای تمرین و اجرای اثرشان در مدت زمانی کم ندارند، به سراغ انتخاب آثاری می‌رویم که حتی در لیست رزرو هم نبوده‌اند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: «اینکه ما به تنظیم جدولی یکساله برای اجراهای تماشاخانه ایرانشهر رسیده‌ایم، اتفاق خوبی است که کمتر در تئاتر ایران رخ می‌دهد.»
در بخش دیگری از این نشست نیز مسلم برزگرزاده مدیر امور مالی خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر به ذکر آمار فروش تماشاخانه ایرانشهر طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ پرداخت: «این تماشاخانه تئاتری در سال ۹۳ فروش ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی داشت که در سال۹۴ این فروش به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان رسید. در سال ۹۵ و ۹۶ فروش گیشه این تماشاخانه در هر سال مبلغ ۳میلیارد تومان بوده است.»

وی در پایان با اشاره به اینکه فروش بلیت آثار تماشاخانه ایرانشهر به‌دلیل حذف سهم ۲۰درصدی مجموعه از فروش آثار نمایشی به‌صورت انحصاری در اختیار یک سایت فروش قرار گرفته بود، اظهار کرد: «ما برای تأمین بخشی از هزینه‌ها این کار را انجام دادیم ولی با بازگشت این سهم ۲۰درصدی، از سال‌جاری دیگر فروش بلیت آثار تماشاخانه به‌صورت انحصاری نیست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید