• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 18074
+
-

6مرد جنگی در جاکارتا

6مرد جنگی در جاکارتا

محسن محمودصفری| اختلافات مسئولان فدراسیون کشتی با وزارت ورزش و جوانان برکسی پوشیده نیست. رسول خادم بعد از استعفایش که منجر به غیبت 40روزه در فدراسیون شد بار دیگر به سر کار برگشت. او پس از بازگشت هر از چندگاهی نامه‌ای سرگشاده و اغلب اعتراضی منتشر می‌کند که همه را به باد انتقاد می‌گیرد. این شرایط یک روی سکه است و روی دیگر سکه نقش سرمربی‌گری خادم است که آن موقع هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیرد! فرمان‌ها سر تمرین آزادکاران کاملا روشن و واضح است. استراحت ممنوع! استقامت، استقامت و استقامت. غیر از این هم پذیرفتنی نیست.
    دو رویداد مهم پیش روی کشتی‌گیران
کشتی‌گیران ملی‌پوش ایران خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی بوداپست آماده می‌کنند. مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی 28 تا 31 مرداد و مسابقات جهانی 28مهر تا 6آبان برگزار خواهد شد. اولین اردو آماده‌سازی کشتی‌گیران آزادکار بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی تیم‌ملی تشکیل شد و نفرات برتر به اردو دعوت شدند. بازی‌های آسیایی جاکارتا در 6وزن المپیکی و مسابقات جهانی در 10وزن برگزار خواهد شد. فاصله کم این دو مسابقه ارنج تیم‌ملی‌ را برای کادر فنی سخت کرده است چراکه باید شرایط وزنی، میزان آمادگی و احتمال آسیب دیدگی کشتی‌گیران را در نظر بگیرند. کشتی‌گیران 4سال پیش در بازی‌های آسیایی اینچئون مجموعا 12مدال کسب کردند از این بین آزادکاران 4مدال طلا و یک نقره به‌دست آوردند. 
    کسی اجازه اعتراض ندارد
اولین مرحله اردو آزادکاران سه‌شنبه پایان خواهد یافت و پس از چند روز استراحت مرحله دوم آغاز خواهد شد. کشتی‌گیران در مرحله اول تمرین کشتی، مرور فن، دواستقامت و سرعت و بدنسازی را دستور کار داشتند. بسیاری از تمرینات کشتی‌گیران در محل خانه کشتی برگزار می‌شود که رسول خادم سرمربی تیم‌ملی شخصا بر این تمرینات نظارت دارد. در تمرینات آزادکاران چهره‌های سرشناسی همچون حسن یزدانی، علیرضا کریمی، مصطفی حسین‌خانی و مجتبی گلیج حضور دارند که همگی عنوان‌دار جهان هستند. به محض ورود به سالن تمرین کشتی‌گیران صدای فریاد مربیان به گوش می‌رسد. خادم با فریاد کشتی‌گیران را به ادامه تمرینات فرا می‌خواند  و باصدای بلند به آنها می‌گوید: «این ورزش مشقت دارد و مدال جهانی و المپیک به سادگی به‌دست نمی‌آید باید فشار را تحمل کنید.» جالب اینکه هیچ کشتی‌گیری حتی زیر لب هم غر نمی‌زند. علاوه برخادم محمد طلایی، علیرضا رضایی، هادی حبیبی و علی‌اصغر بذری بر کار کشتی‌گیران نظارت دارند. مصطفی حسین‌خانی دارنده مدال برنز جهان درباره تمرینات آزادکاران به همشهری‌ورزشی گفت: «مدال را مفت به کسی نمی‌دهند و برای کسب مدال باید شبانه روز زحمت بکشی تا روز مسابقه پیش خودت نگویی‌ای کاش بیشتر تلاش می‌کردم. اتفاقات در کشتی است مثلا یک مصدومیت یا ناداوری می‌تواند روی عملکردت تاثیر داشته باشد ولی اگر زحمت خودت را کشیده باشی آن موقع دیگر شرمنده نیستی.»
    علیرضا کریمی: آرزویم کسب مدال المپیک است 
علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان در سال2015 درمسابقات انتخابی تیم‌ملی در وزن 92کیلوگرم کشتی‌ گرفت و موفق شد تمام حریفانش را شکست دهد. کریمی دارنده مدال جهانی و آسیاست ولی زمانی نامش شهرت گرفت که در مسابقات امیدهای جهان حاضر به مسابقه با حریف رژیم اشغالگر نشد و از گردونه مسابقات کنار رفت. پس از این اتفاقات کریمی که تعمدا به حریف روس‌اش باخته بود و در مقابل حریف صهیونیستی حاضر نشده بود 6ماه از حضور در میادین محروم شد. او در حال حاضر تمریناتش را در خانه کشتی سپری می‌کند و در این‌باره به همشهری‌ورزشی گفت: «خوشحالم که حواشی اطراف من تمام شد و می‌توانم با تمرکز تمریناتم را پیگیری کنم. هدف من کسب مدال جهانی و المپیک و برای رسیدن به این مدال‌ها باید تلاش کرد.» کریمی درباره عدم حضورش در بازی‌های آسیایی گفت: «وزن 92کیلوگرم در مسابقات آسیایی نیست و دیگر همه چیز بسته به نظر کادر فنی است که از من در یک وزن دیگر استفاده شود. با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی از بین 10وزن کشتی 6وزن المپیکی هستند و کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات المپیک یا آسیایی باید در 6وزن قرار گیرند.» دارنده مدال برنز جهان با اشاره به اینکه تا المپیک توکیو تغییر وزن خواهد داد گفت: «آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال المپیک است. من با مشورت با بزرگان این رشته تصمیم گرفتم تا مسابقات المپیک به وزن 92کیلوگرم بیایم و برای المپیک در یک وزن المپیکی قرار بگیرم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید