• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180692
+
-

خبرهای کوتاه

آرژانتین قهرمان 2046
فرمول قهرمانی کشورهایی که برای سومین بار قهرمان می‌شوند به این ترتیب است که برای قهرمانی چهارم باید 24سال صبر کنند؛ برزیل: قهرمانی سوم: ۱۹۷۰ و قهرمانی چهارم: ۲۴سال بعد (۱۹۹۴)، ایتالیا: قهرمانی سوم: ۱۹۸۲ و قهرمانی چهارم: ۲۴سال بعد (۲۰۰۶)، آلمان: قهرمانی سوم: ۱۹۹۰ و قهرمانی چهارم: ۲۴سال بعد (۲۰۱۴)، آرژانتین: قهرمانی سوم: ۲۰۲۲ و قهرمانی چهارم احتمالا ۲۴سال بعد و جام 2046.

توهین نژادپرستانه به نایب‌قهرمان
پس از شکست فرانسه مقابل آرژانتین، راندال کولو موانی، اورلین شوامنی و کینگزلی کومان هدف حملات نژادپرستانه کاربران فضای مجازی قرار گرفتند. این اتفاق در حالی رخ داد‌ که فرانسه در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸، با ۸ بازیکن رنگین‌پوست قهرمان شد و در فینال و پس از انجام تعویض‌ها، هوگو لوریس تنها بازیکن سفیدپوست فرانسه در پایان ۱۲۰دقیقه محسوب می‌شد.

باخت تیم‌های سوم به قهرمان
از 8دوره اخیر، در 7دوره تیمی که به قهرمان مسابقات باخته در نهایت رتبه سوم را کسب کرده و امسال هم این فرمول تکرار شده است. سال 2014تنها دوره‌ای بود که تیم سوم جام به نایب‌قهرمان باخت؛ 1994: سوئد (سوم) - برزیل (اول)، 1998: کرواسی (سوم) - فرانسه (اول)، 2002: ترکیه (سوم) - برزیل (اول)، 2006: آلمان (سوم) - ایتالیا (اول)، 2010: آلمان (سوم) - اسپانیا (اول)، 2014: هلند (سوم) - آرژانتین (دوم)، 2018: بلژیک (سوم) - فرانسه (اول)، 2022: کرواسی (سوم) - آرژانتین (اول).

نزدیکی عجیب دو مسابقه
غیر از سرماخوردگی و ویروس شتر که بازیکنان فرانسه را ضعیف کرده بود، یک فرمول ثابت شده هم وجود داشت که شانس آنها را برای قهرمانی کمتر می‌کرد؛ اینکه آنها یک روز کمتر از آرژانتین استراحت کرده بودند. از آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی، فرانسه در 5فینال جام‌جهانی و یورو حضور داشته و هرگاه بازی دوم نیمه‌نهایی را انجام داده و استراحت کمتری داشته، فینال را واگذار کرده است؛ یورو۲۰۰۰، بازی نیمه‌نهایی قبل از ایتالیا و قهرمان. جام‌جهانی ۲۰۰۶، بازی نیمه‌نهایی بعد از ایتالیا و نایب‌قهرمان. یورو ۲۰۱۶، بازی نیمه‌نهایی بعد از پرتغال و نایب‌قهرمان. جام‌جهانی ۲۰۱۸، بازی نیمه‌نهایی قبل از کرواسی و قهرمان. فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۲۲، بازی دوم نیمه‌نهایی را انجام داد و یک روز کمتر از آرژانتین استراحت داشت و نایب‌قهرمان شد.

میانگین گل برابر در فینال‌ها و رده‌بندی‌ها
پس از مدت‌ها دیدار فینال از رده‌بندی جام‌جهانی پرگل‌تر بود. پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۸، در ۴دوره متوالی (۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴) رده‌بندی همواره گل‌های بیشتری نسبت به فینال داشت که در دوره قبلی (4بر2) این سنت شکسته شد. فینال‌های ادوار جام‌جهانی: 21بازی (سال1950فینال نداشت و مرحله دوم هم گروهی برگزار شد) 80گل (3.8گل در هر بازی)، رده‌بندی‌های ادوار جام‌جهانی: 20بازی: 76گل (3.8گل در هر بازی).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید