• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180208
+
-

رئیسی 3 ماه پس از دامنه ناآرامی‌ها در کشور مطرح کرد:

فریب مردم با شعارهای دروغین شکست خورد

رئیس‌جمهور خطاب به غربی‌ها: در کجای دنیا به مردم «زندگی» دادید؟

دولت
فریب مردم با شعارهای دروغین شکست خورد

استقبال د‌ه‌ها هزار نفری مردم خراسان جنوبی از سفر 2روز پایانی هفته قبل رئیس‌جمهور و برخی اعضای کابینه خلاف تبلیغات برخی شبکه‌های اجتماعی در تحریم و تخریب این سفر درآمد. جمعیت‌های گسترده مردمی در ورزشگاه آزادی بیرجند و اطراف کاروان خودرویی رئیسی تا مصلای نهبندان، تصاویر ویژه منتشر شده از این سفر بودند. دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان‌ها با همان ضرباهنگ دور اول سفرها برای تحقق مصوبات یک سال قبل در حال انجام است. سید ابراهیم رئیسی به‌طور میانگین با فاصله زمانی حدودا یک هفته دور دوم سفرهای استانی را از آبان‌ماه آغاز کرده است. او 2روز پایانی هفته قبل را برای سرکشی به طرح‌های عمرانی در حال ساخت و در دست بهره‌برداری خراسان جنوبی به این استان اختصاص داد. خراسان جنوبی مقصد چهارمین سفر استانی او پس از زنجان، تهران و کردستان محسوب می‌شد. او این بار با فروکش‌کردن همه‌گیری بیماری کرونا در اجتماع عمومی مردم بیرجند و قائنات سخنرانی داشت. رئیسی در بخشی از سخنرانی‌های خود با بیان اینکه «محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد»، گفت: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند مردم ایران را هم مثل مردم دیگر کشورها با شعارهای دروغین و دهن‌پرکن بازی بدهند. فکر کردند می‌توانند با کلمه آزادی، مردم را گول بزنند و تصور کردند با اسم بردن از زندگی، مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه مردم دشمنان را خوب می‌شناسند و می‌دانند که اگر آنها سلب‌کننده زندگی مردم نباشند به هیچ‌کس در عالم زندگی نمی‌دهند، خطاب به دشمنان، گفت: شما به کدامین نقطه، به کدام منطقه از مناطق دنیا زندگی دادید. ما اینجا در نزدیکی مرز قرار گرفتیم و آن طرف مرز افغانستان است، ببینید با افغانستان آنها چه کردند! این وضعیت پیش‌روی ماست و لازم نیست در تاریخ بخوانیم که چه اتفاقی افتاده است. کافی است در اخبار روزانه ببینیم که آمریکایی‌ها و کشورهای غربی چه بر سر افغانستان، کشورهای آفریقایی، عراق، سوریه و یمن می‌آورند؛ شما می‌خواهید ملت ایران را گول بزنید. ما دیدیم چگونه به کودکان افغانستان زندگی دادید! شما در ۲۰سال اشغال، ۳۵هزار کودک معلول روی دست مردم افغانستان گذاشتید. این آماری است که خود شما می‌دهید و در روزنامه‌های رسمی شما منتشر شده است. در سفر به نیویورک و در مسافرت‌های دیگر به آمار وحشتناک تعداد زنانی که هر روز و سال به‌دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند، اشاره کردم. شما برای اینها چه جوابی دارید؟ بعد شما می‌خواهید از حقوق انسان طرفداری کنید! آنچه بر سر فلسطینی‌ها می‌آورید، دفاع از حقوق انسان است! ۷۰سال است که مردم فلسطین را از خانه و کاشانه‌شان و از کسب‌وکارشان انداختید، شما می‌خواهید به مردم فلسطین زندگی بدهید؟! مردم یمن می‌خواهند بر سرنوشت خودشان مسلط باشند، اما ببینید طبق آمارهایی که خودتان می‌دهید، بر سر کودکان و زنان و مردان یمنی چه آوردید! از کجای دنیا مثال بزنیم که شما بر سر مردم دنیا و مثلا مردم لبنان چه آورده‌اید!
رئیس‌جمهور در جمع مردم بیرجند هم با بیان اینکه در موضوع مسکن برخی اشکال وارد می‌کنند که چگونه ساخت یک میلیون مسکن در سال قابل تحقق است، افزود: اولا ساخت یک میلیون مسکن نیاز قطعی کشور است و دولت‌های گذشته در این زمینه به وظایف خود عمل نکردند و عقب‌ماندگی‌های آن باید جبران شود. دوم اینکه این میزان ساخت مسکن تکلیف قانونی است و سوم نیاز مردم است. ممکن است در تحقق این هدف با برخی موانع نیز مواجه شویم، اما به مدیران تأکید کرده‌ام هر جا با مشکلی مواجه شدید، صریح و صادقانه به مردم بگویید چراکه مردم صداقت را می‌پسندند.
وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، معاون امور زنان، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور رئیسی را در این سفر همراهی می‌کردند.

مکث
  اقدامات رئیسی در سفر آذر1401

رئیس‌جمهور در سفر استانی خراسان جنوبی با اشاره به سفر استانی قبلی، گفت: برخی پروژه‌ها و طرح‌های استان به نتیجه رسیده و برخی در دست اقدام است. مسائل مهمی مثل اتصال ریلی و مسئله آب را دنبال می‌کنیم:
دستور تخصیص سهمیه پزشک متخصص برای نهبندان
دستور به استاندار برای فعال‌کردن بازارچه مرزی
دستور رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های مواصلاتی (جاده قائن به بیرجند)
بازدید طرح آبرسانی به روستاهای سربیشه (حضور در روستای لانو)
بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم فولاد قائنات
افتتاح تصفیه‌خانه بیرجند

مکث
  قول‌های رئیسی در سفر شهریور1400

سیدابراهیم رئیسی در نخستین هفته‌های ریاست‌جمهوری خود در شهریورماه1400 عازم سفر استانی خراسان جنوبی شده بود. او در این سفر برخی وعده‌ها را به شرح زیر با مردم مطرح کرد:
فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی برای ساماندهی وضع اقتصادی مرزنشینان و کمک به تامین امنیت مرزها
حل مشکل آب استان به‌صورت ویژه، با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت
کوتاه‌کردن زمان انتقال آب از دریای عمان
فعال‌شدن ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی
مهلت 20روزه به پیمانکاران معدن زغال‌سنگ پروده برای تحول وضعیت زندگی کارگران
تحول در نظام پیمانکاری و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران
اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسائل ریلی خراسان جنوبی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید