• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180257
+
-

ادامه فشارهای سیاسی به ایران با رمز «حقوق بشر»

در روزهای اخیر علاوه‌بر تصویب قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان‌ ملل متحد با فشار آمریکا، برخی دولت‌های غربی در اقدام خصمانه دیگری، قطعنامه ضدایرانی دیگری را در این سازمان به تصویب رساندند؛ قطعنامه‌ای که کانادا بانی آن بود و آرای مخالف و ممتنعش بیش از آرای موافق.
به‌گزارش همشهری، قطعنامه ضدایرانی کانادا که هر سال به بهانه حقوق‌بشر ارائه می‌شود، درحالی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد که ۲۹رأی مخالف و ۶۵رأی ممتنع در مقابل ۸۰رأی موافق داشت؛ درواقع ۹۴کشور با این قطعنامه ضد‌ایرانی موافق نبوده‌اند.
کشورهایی همچون روسیه، چین، کوبا، پاکستان، هند، فیلیپین، سوریه، سریلانکا، اندونزی، عراق، عمان، لبنان، اندونزی، اریتره، بولیوی، زیمبابوه، ترکمنستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و نیکاراگوئه به این قطعنامه «رأی مخالف» دادند و عربستان، بحرین و افغانستان نیز هنگام رأی‌گیری حضور نداشتند. کشور ونزوئلا هم به‌دلیل اینکه نتوانسته است حق عضویت خود را در سازمان ملل به‌موقع پرداخت کند، فعلا حق رأی در جلسات سازمان ملل ندارد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داد و گفت: تصویب قطعنامه ضد‌ایرانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل که به روال چند سال گذشته به پیشنهاد کانادا و با حمایت کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی مطرح شد، منعکس‌کننده دورویی و نفاق بانیان آن و فاقد مشروعیت و اعتبار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید