• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180258
+
-

توضیح دولت درباره گرانی‌ها

شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره گرانی‌ها و فشارهای معیشتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دولت قبل در سال ۹۲ دلار را در کانال ۳هزار تومان تحویل گرفت و با ۶۳۰درصد افزایش در کانال ۲۷هزار تومان تحویل داد. از انتخابات خرداد ۹۶ تا آذر ۹۷ که دکتر رئیسی گفت «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار بشود ۵ هزارتومان» دلار از ۳۷۰۰ به ۱۱۵۰۰ رسید یعنی ۲۱۰درصد افزایش.‌ اما در زمان مشابه از خرداد ۱۴۰۰ تا‌کنون، دلار ۴۰درصد افزایش داشته است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: سیاست‌های مخرّب اقتصادی مانند استمرار ارز ترجیحی، استقراض از بانک مرکزی و رشد شدید پایه پولی، فروش سنگین اوراق و ایجاد تعهدات بالا برای آینده و کسری بودجه حدود ۴۵۰هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، تنها بخش‌هایی از آنومی اقتصاد کشور در آن مقطع بود.
همچنین در این گزارش تاکید شده است: دولت از برنامه خود در ایجاد یک میلیون شغل در سال جلوتر است و براساس اطلاعات سامانه جامع رصد اشتغال، در 6ماه ابتدایی سال‌جاری تعداد ۶۵۶هزار و ۱۶۲مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است. پیوند جریان آشوب و ایران‌ستیزان برای لطمه‌زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور جزو عوامل قطعی در التهابات اقتصادی است. راه نقد حتی برای افراد و جریان‌هایی که جزو عوامل یا همراهان رسیدن اقتصاد کشور به نقاط پرخطر و آسیب‌پذیرکردن زندگی و معیشت مردم هستند، مسدود نیست. انتظار این است که نقدونظر براساس داده‌ها و اطلاعات صحیح انجام شود چراکه بار کج به منزل نمی‌رسد.» این اطلاعیه در واکنش به سرمقاله یک روزنامه اصلاح‌طلب منتشر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید