• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 24 آذر 1401
کد مطلب : 180136
+
-

جزئیات دستگیری قاتلان مولوی ریگی در گفت‌وگو با نماینده خاش در مجلس

برنامه‌های دیگری نیز برای ترور افراد شاخص داشتند

ربایش و قتل مولوی عبدالواحد ریگی، امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد امام‌حسین(ع) خاش واکنش‌های بسیاری در پی داشته است. نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین توضیحاتی درباره شهادت این عامل اهل سنت داد.
اسماعیل حسین‌زهی با اشاره به تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی گفت: «مولوی عبدالواحد یکی از افراد شاخص و از علمای تراز اول استان بود. حیف بود که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا برود و در نهایت شهادت نصیب ایشان شد. از مقام معظم رهبری، هیأت دولت و قوه قضاییه نیز تشکر می‌کنیم که شهادت ایشان را تسلیت گفتند.» حسین زهی در ادامه جزئیاتی از قاتلان مولوی و مکان بازداشت آنها را تشریح کرد: «خوشبختانه روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی، عوامل ترور ایشان را دستگیر کردند. این افراد قصد فرار از مرز پاکستان را داشتند و وقتی هم که اسم مرز می‌آید مشخص است که این افراد اشرار و مزدورانی بودند که از جایی اجیر شده‌اند. از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به‌دلیل این سرعت‌ عمل تشکر می‌کنیم. هنوز جزئیات بیشتری از این افراد نمی‌دانیم، اما گویا آنها برنامه‌های دیگری نیز برای ترور افراد شاخص و سرشناس داشتند، اما نتوانستند به نیت شوم خود برسند. همچنین ممکن است افراد دیگری هم با این مزدوران در ارتباط بوده باشند، اما باید منتظر بررسی‌های بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بمانیم.»

مولوی عبدالواحد محافظ داشت؟
 نماینده خاش درباره شخصیت مولوی عبدالواحد در میان مردم افزود: «ایشان از علمای مردمی بود و همواره میان مردم حضور داشت. حتی بدون راننده نیز تردد می‌کرد و هدفش حضور در میان مردم بود. همواره صلح‌جو بود و همیشه سعی می‌کرد اختلافات میان مردم را حل کند. چندین‌بار نیز گروهک‌ها ایشان را تهدید به مرگ کردند، اما اعتنایی نکرده بود. دیدیم که در تشییع پیکر ایشان نیز بیش از ۱۰هزار نفر حضور داشتند که نشان از ارادت و علاقه مردم به ایشان داشت. کسانی هم که ایشان را به قتل رساندند اجیر شده بودند.»
حسین زهی همچنین تأکید کرد که پس از اعلام خبر دستگیری قاتلان، مردم خاش بسیار خوشحال شدند و خواستار به نتیجه رسیدن سریع‌ پرونده و رسیدن قاتلان به سزای اعمال خود هستند. این نماینده مجلس درباره هدف قاتلان مولوی نیز گفت: «اینها قصد داشتند بین علما و مردم اختلاف بیندازند و به‌دلیل شخصیت مولوی عبدالواحد و مواضع ایشان دست به ترور او زدند؛ چراکه ایشان همواره در بحث وحدت تأکید فراوان داشتند و پیوسته برای مملکت دلسوزی می‌کردند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید