• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 آذر 1401
کد مطلب : 180132
+
-

فال خون

سال‌ها از جنگ 8ساله‌ ایران و عراق می‌گذرد، اما هنرمندان بسیاری هنوز هم وقایع و ابعاد مختلف آن را دستمایه خلق آثار هنری خود قرار می‌دهند. تا‌کنون آثار بسیاری در زمینه‌های مختلف هنری ازجمله ادبیات، سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی دراین‌باره پدید آورده شده‌ است.
کتاب «فال خون» هم یکی از آنهاست اما چیزی که این اثر را با سایر آثار این حوزه متمایز می‌کند، دریچه‌ای است که نویسنده برای روایت داستان خود آن را انتخاب می‌کند. داوود غفارزادگان در کتاب «فال خون» داستان یک سرباز عراقی را روایت می‌کند که در تمام طول کتاب با ترس از مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. به او دستور داده شده که به همراه مافوقش به بالای یک کوه برفی در منطقه هور بروند. سرباز در طول جنگ کشته‌شدن بسیاری از همرزمانش را به چشم دیده و حالا در مسیر رسیدن به قله‌ کوه، تصاویر آن جان‌دادن‌ها مدام در مقابل چشمانش پدیدار می‌شوند. آنها در مقر دید‌بانی بالای کوه مستقر می‌شوند و یک دسته ورق بازی در آنجا پیدا می‌کنند. سرباز و ستوان شروع به بازی‌کردن می‌کنند، غافل از اینکه همین بازی قرار است ورق داستان را به‌زودی برگرداند...
خوانش این کتاب توسط کورش سلیمانی انجام شده و محمدرضا قانون‌پرور، استاد دانشگاه تگزاس در سال2008این کتاب را به انگلیسی ترجمه کرده است. همچنین این کتاب در ترکیه چاپ و ترجمه شده است. فال خون از انتشارات سوره مهر است و اگر فرصت خواندن کتاب را ندارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از این اثر به‌عنوان کتاب برگزیده در جشنواره‌ ربع قرن دفاع‌مقدس تقدیر به عمل آمد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :