• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179637
+
-

عددخبر

200 نفر
 بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت‌شدگان سالمندان و افرادی بودند که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند. کودکان کمترین سهم را در این مرگ‌ومیر داشتند. شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به ایرنا توضیح داد: همه‌گیری موج اول آنفلوآنزا اکنون فروکش کرده و احتمال دارد آغاز موج دوم آن که بهمن ماه است به‌شدت پیک اول نباشد.

250 قلم
  دارو پس از اجرای طرح دارویار، ۲ تا ۸۲درصد کاهش قیمت داشتند. محمد پیکان‌پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در طرح دارویار، یارانه دارو از طریق بیمه به بیماران تعلق می‌گیرد، به ایرنا گفت: هیچ افزایش قیمتی از مسیر نسخه پزشک متوجه بیماران نیست.

691 پژوهش‌سرا
در آموزش و پرورش فعال است. علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ضمن اعلام این خبر درباره تعداد دانش‌آموزان پژوهشگر به ایرنا گفت: بیش از ۱۲میلیون‌و۷۸۰هزار دانش‌آموز پژوهشگر در جشنواره‌ پژوهشی شرکت کرده‌اند که از این میان ۹۳نفر آنها توانسته‌اند در مرحله کشوری برگزیده شوند.

100 هزار
پرستار دیگر در کشور نیاز داریم. دکتر عباس عابدی، معاون پرستاری وزارت بهداشت توضیح داد: شاخص استاندارد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی 1.8پرستار است که میانگین کشوری در این زمینه کمتر از یک است و همین امر نشان‌دهنده کمبود شدید پرستار در کشور است. اگر تنها عرصه بیمارستانی و تعداد تخت را درنظر بگیریم هم‌اکنون حدود 70 تا 80هزار پرستار کم داریم و اگر عرصه جامعه و بهداشت را هم لحاظ کنیم حدود 100هزار پرستار نیاز داریم. (ایسنا)

140 هزار
«نخبه داوطلب» در جمعیت هلال‌احمر برای انجام خدمات داوطلبانه حضور دارند. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «جمعیت هلال‌احمر هم‌اکنون ۲میلیون داوطلب دارد که بیش از ۱۴۰هزار نفر از آنها نخبه هستند.» به گزارش ایلنا، رئیس جمعیت هلال‌احمر بر لزوم توجه ویژه به نونهالان و کودکان در هلال‌احمر تأکید کرد و گفت: غنچه‌های هلال، جوانان نخبه هلال‌احمر در آینده ایران خواهند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید