• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179370
+
-

رئیس‌جمهور آمریکا برای حل بحران مهاجران به مکزیک می‌رود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای سفر به مکزیک، همسایه جنوبی آمریکاست. آکسیوس در این ارتباط گزارش داده که بایدن کمتر از یک ماه دیگر در نخستین سفر خارجی خود در سال 2023قرار است به مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک سفر کند.
اهمیت این سفر از آنجاست که بیشترین حجم مهاجران غیرقانونی ورودی به آمریکا از مرزهای جنوبی و از مکزیک وارد خاک این کشور می‌شوند. مقامات کاخ سفید نیز تا‌کنون برای متوقف کردن جریان مهاجرت غیرقانونی در جنوب نتوانسته‌اند به راه‌حل مؤثری دست یابند.
آکسیوس در گزارش خود، متقاعد کردن «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس‌جمهور مکزیک برای افزایش امنیت در مرزهای جنوبی را یکی از راه‌حل‌های واشنگتن برای توقف و یا کاهش سیل ورود مهاجران از جنوب عنوان کرده و سفر بایدن به مکزیک را نیز با توجه به این هدف برای کاخ سفید مهم ارزیابی کرده است.
انتظار می‌رود همزمان با سفر بایدن، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز در مکزیک حضور یابد و اجلاس سران کشورهای آمریکای شمالی که به اجلاس «سه آمیگوز» معروف است، در مکزیکوسیتی برگزار شود.
جمهوریخواهان با انتقاد از سیل ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا، از بایدن می‌خواهند تا مرزهای جنوبی را هرچه زودتر ببندد، اما دولت بایدن به‌دنبال راه‌های جایگزین برای کاهش حجم ورود پناهجویان از مرزهای جنوبی است. سیل ورود مهاجران از مرز مکزیک به آمریکا یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و اگر دولت بایدن نتواند تا سال 2024 به راه‌حلی برای بحران ورود مهاجران دست یابد، احتمال دارد که این موضوع به یکی از نقاط ضعف بایدن در رقابت‌های انتخاباتی تبدیل شود. همه مهاجرانی که از مرزهای جنوبی به‌صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، مهاجران مکزیکی نیستند، بلکه در میان مهاجران، شهروندانی از ونزوئلا، هندوراس و دیگر کشورهای آمریکای‌لاتین نیز دیده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید