• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
شنبه 2 تیر 1403
کد مطلب : 227980
+
-

جان‌باختن چند ایرانی در واژگونی قایق مهاجران

جان‌باختن چند ایرانی در واژگونی قایق مهاجران

واژگونی 2قایق مهاجران غیرقانونی در سواحل ایتالیا جان 11نفر ازجمله چند ایرانی را گرفت و باعث مفقودشدن ده‌ها نفر دیگر شد.
به‌گزارش همشهری، مقامات گارد ساحلی ایتالیا و آژانس‌های سازمان ملل ضمن تأیید وقوع این حادثه اعلام کردند بیش از ۶۰نفر از سرنشینان ۲قایق حادثه‌دیده که در میان آنها ۲۶کودک نیز بوده‌اند، مفقود شده‌اند.
یکی از گروه‌های امدادرسان نیز اعلام کرد‌ ۵۱نفر را از یک قایق چوبی در حال غرق‌شدن نجات داده است. به‌گفته مسئولان این گروه، ۲نفر از افراد نجات‌یافته در وضعیت بیهوشی قرار داشتند و ۱۰جسد نیز در عرشه زیرین یکی از قایق‌ها کشف شد. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد این قایق از لیبی حرکت کرده و حامل پناهجویانی از سوریه، مصر، پاکستان، بنگلادش و ایران بوده است.
دومین قایق غرق‌شده حوالی ۲۰۰کیلومتری شرق منطقه کالابریای ایتالیا دچار حادثه شد. این قایق از ترکیه به راه افتاده بود که آتش‌ گرفت و واژگون شد. شواهد نشان می‌دهد ۶۴نفر در دریا مفقود شده‌اند، ۱۱نفر توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافته‌اند و جسد یک زن نیز به ساحل منتقل شده است.  در همین حال سفارت ایران در رم درباره حضور چند ایرانی در قایق غرق‌شده مهاجران در سواحل ایتالیا توضیحاتی را ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران پس از مطلع‌شدن از احتمال حضور تعدادی از اتباع کشورمان در قایق‌های مهاجران غرق‌شده در سواحل ایتالیا، بلافاصله اقدامات لازم ازجمله هماهنگی با وزارت امور خارجه، وزارت کشور و گارد ساحلی جمهوری ایتالیا جهت کسب اطلاعات دقیق و وضعیت مهاجرین را انجام داده و به‌صورت ساعتی موضوع را از طریق استانداری کالابریا پیگیری می‌کند. براساس اعلام برخی از خانواده‌ها، متأسفانه تعدادی از غرق‌شدگان از هموطنان عزیز ما بوده‌اند که ضمن تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان به اطلاع می‌رساند مقامات ذیربط در استانداری و گارد ساحلی در حال یافتن اجساد و مفقودین و شناسایی هویت آنها بوده و قول داده‌اند در نخستین فرصت ممکن مجوز حضور کنسول سفارت در منطقه را صادر نمایند. موضوع کماکان در حال پیگیری است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید