• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179258
+
-

اکتا برای «اِلویس»

اکتا برای «اِلویس»

مجموعه تلویزیونی جاده اسرارآمیز در مراسم اهدای جوایز اَکتا که همه ساله توسط آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا‌(AACTA) به بهترین‌های سینما و تلویزیون اهدا می‌شود، چهار جایزه ازجمله بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین کارگردانی و بهترین صدابرداری را از آن خود کرد.نخستین فصل این مجموعه از سوم ژوئن۲۰۱۸ در شبکه ABC پخش شد. جاده مرموز برگرفته از فیلم‌های داستانی ایوان سن به نام Mystery Road و Goldstone است که بین این دو اتفاق می‌افتد. جی سوان کارآگاه بومی استرالیایی با بازی آرون پدرسن شخصیت اصلی و بازیگر این مجموعه تلویزیونی است که هر کدام از فصل‌های آن شامل ۶قسمت است.
اَکتا معادلِ استرالیایی جایزه‌های اسکار و بفتا است که در سال۱۹۵۸ پایه‌گذاری و از سال۱۹۸۶، تولیدات تلویزیونی هم در این جوایز لحاظ شد.
مراسم اهدای این جایزه معتبر، در خانه اپرای سیدنی برگزار می‌شود و یک بخش «جوایز بین‌المللی» هم در سال۲۰۱۲ میلادی به آن اضافه شد که در ژانویه هر سال در شهر لس‌آنجلس کالیفرنیا برگزار و اهدا می‌شود.فیلم سینمایی اِلویس به کارگردانی باز لورمن نیز هفت جایزه اَکتا را به‌خود اختصاص داد؛ ازجمله بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی تولید که هر دو را کاترین مارتین برد. ‌مندی واکر هم نخستین زنی بود که جایزه بهترین فیلمبرداری را برای این فیلم بلند در استرالیا به نام خود زد.اِلویس همچنین پنج جایزه دیگر برای روز چهارشنبه که روز اهدای جوایز اصلی اَکتا است خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :