• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179248
+
-

پایان پنجاه‌ودومین جشنواره فیلم رشد

قدیمی‌ترین فستیوال سینمایی ایران با نوید تولید فیلم به‌کار خود خاتمه داد

جشنواره
پایان پنجاه‌ودومین جشنواره فیلم رشد

پنجاه‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با معرفی برگزیدگان به‌کار خود خاتمه داد. مراسم پایانی پنجاه‌ودومین دوره جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، شامگاه یکشنبه سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار و از برگزیدگان در بخش‌های بین‌الملل، معلمان فیلمساز و دانش‌آموزان فیلمساز تقدیر شد.

 رشد صرفا جشنواره‌ای برای نمایش فیلم نیست 
علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این مراسم برجسته شدن هنر تصویر را ویژگی مهم عصر معاصر دانست و عنوان کرد: عصر جدید، عصر تصویر و فیلم است.
وی استفاده از ابزارها و فرصت‌های متنوع موجود را یکی از مهم‌ترین راهبردها برای تثبیت و تعمیق تربیت دانست و گفت: اگر بخواهیم در زمینه آموزش و پرورش و تربیت به اهداف بلند بیندیشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه از هنر تصویر استفاده کنیم. لطیفی اضافه کرد: جشنواره فیلم رشد فرصتی برای برجسته کردن ظرفیت هنر و تصویر است. وی غفلت جامعه هنری و آموزشی نسبت به ظرفیت فیلم آموزشی و تربیتی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم کودکان و نوجوانان جامعه خود را تقویت کنیم، یکی از راه‌های میانبر استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه فیلم و تصویر است. لطیفی با تأکید بر اینکه برای فعال کردن ظرفیت‌های موجود به تلاش همه دست‌اندرکاران نیاز است، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم رشد صرفا جشنواره‌ای برای نمایش فیلم نیست و دانش‌آموزان در آن، فقط فیلم نمی‌بینند، بلکه با فیلم ارتباط برقرار می‌کنند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تشریح شرایط برگزاری پنجاه‌ودومین دوره جشنواره رشد عنوان کرد: امسال در سینما فلسطین شرایطی فراهم شد که دانش‌آموزان با فیلم درگیر می‌شدند و می‌توانستند در حاشیه تماشای آن به بازی بپردازند. وی اضافه کرد: امیدواریم با همت مربیان، معلمان و فیلمسازانی که دغدغه تربیتی، آنان را به این عرصه کشانده است این تجربه را ادامه دهیم.
لطیفی گفت: تلاش می‌کنیم جشنواره را از یک رویداد نقطه‌ای به نقطه اوجی در یک فرایند تبدیل کنیم. وی با بیان اینکه امروز پایان پنجاه‌ودومین دوره جشنواره و آغاز فرایند اجرایی پنجاه‌وسومین دوره آن را جشن می‌گیریم، تأکید کرد: شمار قابل‌توجهی از معلمان و دانشجو معلمان بااستعداد، در این راه قدم گذاشته‌اند که می‌توانند عناصر تحقق اهداف سینمای کودک و نوجوان و سینمای تربیتی باشند.

جشنواره رشد به‌دنبال تولید باشد
شفیع آقامحمدیان، رئیس هیأت داوران پنجاه‌ودومین دوره جشنواره فیلم رشد نیز با بیان اینکه مسئولان این دوره تلاش کرده‌اند اتفاقی جدی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به‌وجود آورند، گفت: اگر با جشنواره رشد درست برخورد شود می‌توان آن را ابزاری برای جهاد تبیین درنظر گرفت.
وی اضافه کرد: جشنواره رشد باید در طول سال با هنرمندان تعامل داشته باشد و اهداف خود را برای آنان تبیین کند. برای آنکه این جشنواره بتواند بالنده باشد، باید به تولید مشغول شود و اهداف خود را با زبان فیلم با مردم  به اشتراک بگذارد. جشنواره رشد باید یک آموزشگاه سینمایی داشته باشد و نیروهایی را در تمام سنین در آن تربیت کند. در این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره جشنواره، مورد تقدیر قرار گرفتند.‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید