• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179094
+
-

تو مرده‌ای لائوتارو!

چهره
تو مرده‌ای لائوتارو!

آرژانتین از نخستین مسابقه حذفی‌اش در جام‌جهانی عبور کرد و مسی هم بالاخره در مراحل حذفی جام‌جهانی گل زد. همه این اتفاق‌ها اما موجب نشد آلبی سلسته یک صعود بی‌دردسر را تجربه کند. آرژانتینی‌ها برای رسیدن به جمع 8تیم برتر این جام، زجر کشیدند و این زجر، رابطه مستقیمی با بی‌دقتی محض لائوتارو مارتینز داشت. ستاره تیم ملی آرژانتین، این نبرد را از روی نیمکت شروع کرد و همانند دیدار قبلی، جایی در ترکیب اصلی تیم نداشت. آلوارز که به جای او در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند. با این حال، اسکالونی تصمیم گرفت در نیمه دوم مارتینز را راهی زمین مسابقه کند؛ تصمیمی که اصلا به سود آرژانتین تمام نشد. لائوتارو در این بازی 2بار فرصت داشت تا با 2ضربه به‌غایت ساده، بازی را تمام کند و تیر خلاص را به حریف بزند. بار اول لئو مسی چند بازیکن حریف را جا گذاشت و در بهترین موقعیت ممکن به مارتینز پاس داد. لئو می‌توانست به‌راحتی توپ را به تور دروازه برساند اما تصمیم گرفت مارتینز را صاحب توپ کند. ضربه ناامیدکننده این مهاجم حتی به دروازه تیم حریف هم نزدیک نبود. مارتینز در دقایق بعدی بازی، یک بخت کلیدی دیگر را نیز با بی‌خیالی محض از دست داد؛ موضوعی که موجب شد هواداران آرژانتین به‌شدت از او عصبانی شوند. با این شرایط، دیگر نه کادر فنی به این بازیکن اعتقاد خواهد داشت و نه بازیکنان درون زمین به او اعتماد می‌کنند. مارتینز دیگر گزینه پاس هیچ‌‌ بازیکنی نیست. او ستاره‌ای است که موجب شد آرژانتینی‌ها تا آخرین ثانیه‌های نبرد با استرالیا در اضطراب بمانند.
 عملکرد فاجعه‌بار 3ستاره خط حمله اینتر در جام‌جهانی، بسیار نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. لوکاکو با 3موقعیت فوق‌العاده‌ای که روبه‌روی کرواسی خراب کرد، عامل اصلی حذف بلژیک از تورنمنت بود و به‌شدت نیز مورد انتقاد قرار گرفت. حالا مارتینز نیز تبدیل به یکی از نقاط ضعف جدی آرژانتین در این جام شده است؛ بازیکنی که بعید است در حضور آلوارز، دیگر به ترکیب اصلی تیم برگردد. معلوم نیست در این فصل چه بلایی سر این مهاجم آمده است. بازیکنی که در کوپا عصای دست اسکالونی بود و گل‌های مهمی برای آرژانتین زد، حالا به یک کابوس برای هواداران این تیم تبدیل شده است. ظاهرا قرار است نفرین مهاجم‌های نوک همیشه برای این تیم برقرار باشد. در جام‌های قبلی همواره این گونزالو هیگواین بود که بخت‌های گلزنی خوب را از دست می‌داد و باعث ناکامی این تیم در سطوح مختلف می‌شد. حالا لائوتارو مارتینز نیز اصرار دارد که همین نقش را بازی کند. بعد از نمایش افتضاح او مقابل لهستان، در آرژانتین همه از این حرف می‌زنند که مارتینز همان هیگواین است که نقاب تازه‌ای زده و با ظاهر متفاوتی در زمین قرار گرفته است! ظاهرا باید همیشه یک نفر در ترکیب تیم ملی آرژانتین، هواداران این تیم را تا پای سکته ببرد.
 مسی برای قهرمانی در جهان، نمی‌تواند روی بازیکن دیگری حساب کند. او باید خودش را از همه جدا کند و یک‌تنه برای قهرمانی بجنگد؛ کاری که همیشه انجام داده است. شاید چندین سال قبل، مسی هنوز به لحاظ ذهنی آماده پذیرفتن این حقیقت نبود اما حالا همه‌‌چیز فرق کرده و او دیگر قبول کرده که باید به‌تنهایی تیم را روی سکوی اول دنیا قرار بدهد. مسی در بازی با استرالیا، نمایش درخشانی داشت اما آرژانتین باز هم خیلی سخت برنده این بازی شد. این تیم اگر در مراحل بعدی بهتر نشود، در مسیر حذف‌شدن قرار خواهد گرفت. تنها راه بازگشت آنها نیز مسئولیت‌پذیری بیشتر از سوی بازیکنانی مثل لائوتارو مارتینز خواهد بود؛ بازیکنی که در طول این جام ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید