• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179086
+
-

هزاره مسی

کاپیتان آرژانتین طبق عادت چندین رکورد دیگر را ثبت کرد

هزاره مسی

آرژانتین تیم چندان خوبی نیست. برای نخستین بار در هر پستی کلی ستاره دارد اما از لحاظ تیمی چنگی به دل نمی‌زند. با این‌حال گزینه جدی قهرمانی است چون لیونل مسی را در ترکیب خود دارد. مسی در بازی با استرالیا واقعا خوب بازی کرد اما آرژانتین برای عبور از سد این حریف آسان زجر زیادی کشید و چیزی نمانده بود در دقایق پایانی 2گل دریافت کند که فداکاری لیساندرو و امیلیانو مارتینس، استرالیایی‌ها را از رسیدن به گل مساوی و برتری بازداشت. مسی گل اول را زد و بهترین بازیکن زمین شد و چندین رکورد جدید ثبت کرد. این هزارمین بازی رسمی این ستاره بود.
   لیونل مسی در 4دوره قبلی گلی در مراحل حذفی جام‌جهانی ثبت نکرده بود. او منتظر هزارمین بازی‌اش بود تا این طلسم را باطل کند. حالا مسی از کریستیانو رونالدو یک پله بالاتر است، چون رونالدو هنوز موفق به گلزنی در مراحل حذفی نشده، حتی پاس‌گل هم نداده.
   کاپیتان آلبی‌سلسته در ادوار جام‌های جهانی ۹گله شد و از تعداد گل‌های مارادونا عبور کرد. او پیش از این از رکورد 21بازی مارادونا در جام‌جهانی گذشته بود.
   او بدل به تنها بازیکن تاریخ جام‌های جهانی شد که با ۳۵سال سن، نخستین گل ۳بازی مختلف را به ثمر می‌رساند. اگر پنالتی مقابل لهستان را گل می‌کرد حالا 4گله و در صدر جدول گلزنان بود و گل‌های جام جهانی‌اش دو رقمی می‌شد. مسی 2پنالتی در 2دوره مختلف از دست داده است.
   شرح هزار بازی مسی؛ 1000بازی، 789گل، میانگین 0.79گل در هر بازی، 338پاس گل، تأثیر مستقیم روی 1127گل، 778بازی برای بارسلونا، 170بازی برای تیم ملی، 52بازی برای پاری‌سن‌ژرمن.
   عملکرد لئو و کریس بعد از رسیدن به هزار بازی؛ مسی: ۷۸۹گل، ۳3۸پاس گل، ۴۱ جام، رونالدو: ۷۲۵گل، ۲۱۶پاس گل، ۳۱جام.
   مسی در هزارمین بازی عمرش با ۳رکورد دیگر دون‌دیه‌گو در جام‌های جهانی برابری کرد؛ بیشترین تعداد ایجاد موقعیت: ۶۷، بیشترین تعداد ایجاد موقعیت در جریان بازی: ۴۸، لمس توپ در محوطه جریمه حریف: ۱۰۳بار. مسی این فرصت را خواهد داشت تا در دیدار مقابل هلند این رکوردها را بهبود ببخشد و از مارادونا جلو بزند.
   مسی با پشت سر گذاشتن دیه‌گو مارادونا و گیرمو استابیله به دومین گلزن برتر آرژانتین در تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد؛ 10گل: گابریل باتیستوتا، 9گل: مسی، 8گل: مارادونا و گیرمو استابیله.
   استرالیا صدوبیست‌ونهمین تیمی بود که مسی موفق به گلزنی به آن شد.
   مسی در یک‌هشتم نهایی جام‌های جهانی؛ ۲۰۱۰: پاس گل مقابل مکزیک، ۲۰۱۴: پاس گل مقابل سوییس، ۲۰۱۸: ۲پاس گل مقابل فرانسه، ۲۰۲۲: گل مقابل استرالیا.
   او حالا رکورددار بیشترین تعداد انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن زمین در جام‌های جهانی است. بیشترین جایزه بهترین بازیکن میدان در تاریخ جام‌جهانی؛ مسی 8بار، کریس رونالدو 7و آرین روبن 6بار.
   فقط ۳بازیکن موفق شده‌اند در 2دیدار پیاپی جام‌های جهانی در قرن ۲۱، برای آرژانتین گل بزنند؛ هرنان کرسپو، لیونل مسی و خولین آلوارس. آلوارس ششمین بازیکن تاریخ آرژانتین است که در 2بازی نخست خود در جام‌جهانی که از ابتدا برای آلبی‌سلسته به میدان رفته، موفق به گلزنی می‌شود. پیش از او، کرسپو سال ۲۰۰۶ موفق به انجام این کار شده بود.
   هلند و آرژانتین جمعه ساعت 22:30، در یک‌چهارم‌نهایی به مصاف هم خواهند رفت.
   آرژانتین 5بار از 6باری که به مرحله یک‌هشتم راه یافته، توانسته از این مرحله به سلامت عبور کند. آنها فقط در دوره قبلی به حریف سختی خوردند و توسط فرانسه حذف شدند.
   استرالیا تیم شایسته‌ای بود اما برای بار دوم در این مرحله حذف شد. سال2006در یک‌ هشتم به ایتالیا باختند و ایتالیا قهرمان شد. نشانه‌های قهرمانی آرژانتین در این دوره هر روز بیشتر می‌شود که یکی همین است. سال1986که آرژانتین قهرمان شد، مراکش به‌عنوان صدرنشین گروهF صعود کرده بود، بلژیک در گروه خودش سوم شد و کانادا هم با 3شکست حذف شد.
   استرالیا هر 4بازی آخرش را به تیم‌های آمریکای جنوبی واگذار کرده، هر بار مقابل یک تیم مختلف؛ برزیل (2006)، شیلی (2014)، پرو (2018)، آرژانتین (2022).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید