• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179074
+
-

نکته بازی/ نمی‌شد صعودکننده نالایق باشیم؟

بعد از پایان مرحله گروهی جام‌جهانی، یک ترکیب منتخب از بهترین بازیکنان تیم‌های حذف شده منتشر شد که ایران هم در آن 2نماینده داشت؛ مهدی طارمی و رامین رضاییان. طارمی در بازی با انگلیس دبل کرد و مقابل ولز پاس گل داد. پاس گل او دربرابر ولز را هم رامین رضاییان با یک ضربه تماشایی چیپ به گل تبدیل کرد تا هر دو نفر به این فهرست راه پیدا کنند. خوب است که تیم ملی در چنین ترکیبی نماینده دارد اما خوشحال‌تر می‌شدیم اگر به جای تیم منتخب بهترین حذف شده‌ها، سهمی از تیم منتخب صعودکنندگان می‌داشتیم! حقیقت آن است که فوتبال ایران حالا حسرت صعود از مرحله گروهی جام‌های جهانی 32تیمی را برای خودش ابدی می‌بیند. همین‌قدر تلخ.

یک‌بار انتخاب کردید، بس است
بعد از پایان مسابقات جام‌جهانی، فضای غبارآلودی در مورد آینده این تیم وجود دارد و کسی نمی‌داند سرنوشت کادرفنی چه خواهد بود. دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، اخبار ضد‌و نقیضی در مورد ماندن یا نماندن کارلوس کی‌روش به گوش می‌رسد. وقتی هم که اطلاع‌رسانی رسمی صورت نگیرد، طبیعی است که شایعات مجال بیشتری برای طرح پیدا کنند. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند مهدی طارمی و سردار آزمون خواهان ادامه حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی هستند. نمی‌دانیم این موضوع چقدر صحت دارد اما اگر واقعی باشد باید به دوستان، به‌خصوص طارمی یادآوری کنیم خودشان را به زحمت نیندازند. همان یک باری که پا را از حدود اختیارات فراتر گذاشتید و سرمربی تیم ملی را عوض کردید، برای هفت پشت‌مان بس بود. راضی به زحمت نیستیم واقعا!

هنوز برای «مریضی» زود است
حسن روشن، پیشکسوت استقلال در اظهارنظری بامزه گفته: «وقتش شده مهدی تاج دوباره مریض شود.» اشاره او به بیماری قلبی تاج است که در دوره قبلی مسئولیتش در فدراسیون، پس از فاجعه عظیم مارک ویلموتس پیش آمد و البته خیلی‌ها صحت یا دست‌کم شدت آن را زیر سؤال بردند. برخی بر این باور بودند که تاج صرفا به‌خاطر رهایی از مسئولیت قرارداد زیانبار با ویلموتس دچار چنین عارضه‌ای شده، به‌خصوص که بعد از راهیابی تیم ملی به جام‌جهانی 2022و فراهم شدن پاداشی که کفاف غرامت ویلموتس را می‌داد، تاج هم شفا گرفت و به صحنه بازگشت! به قول آقای روشن، حالا که سرمربی انتخابی او موفق نبوده و تیم ملی حذف شده، وقت مریضی دوباره تاج است، هرچند شاید او تا جام ملت‌های سال آینده خودش را سرپا نگه دارد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید