• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179087
+
-

نارنجی جیغ

با فان‌خال، گاکپو و دنزل همه‌‌چیز خوب و شاد است

نارنجی جیغ

با وجود برتری آمریکایی‌ها در دیدار یک‌هشتم نهایی مقابل هلند، این نارنجی‌ها بودند که به یک برد قاطع دست یافتند تا حریف آرژانتین در دور بعدی باشند. هلند با لوییس فان‌خال در جام جهانی نمی‌بازد مگر در ضربات پنالتی. حالا آنها در مرحله یک‌چهارم باید فینال جام‌جهانی 1978را مقابل آرژانتین تکرار کنند. هلند با فان‌خال در ۱۱بازی در جام‌جهانی بدون باخت بوده است. تیم ملی هلند در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲، با هدایت فان‌خال 8برد و 3تساوی داشته. از زمانی هم که او به تیم ملی بازگشته در همه رقابت‌هایی که حاضر شده‌اند، ۱۹‌بازی بدون باخت انجام داده‌اند.
   نخستین گل ممفیس در جام ۲۲ تاریخی شد. ممفیس دیپای با گلزنی به آمریکا به رده دوم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی هلند صعود کرد و از هونتلار گذشت. برترین گلزنان تاریخ تیم ملی هلند؛ رابین فان‌پرسی با۵۰گل، ممفیس با ۴۳گل و کلاوس یان هونتلار با ۴۲گل.
   مرد شماره یک این مسابقه اما دنزل دومفریز، وینگ‌بک اینترمیلان بود که روی هر 3گل تأثیر گذاشت؛ یک گل زد و 2پاس‌ گل شبیه هم داد و یک توپ از روی خط دروازه برگرداند.
   با این‌حال چهره اردوی هلند کسی نیست جز پدیده تازه خط حمله این تیم؛ کودی گاکپو. ویرجیل فان‌دایک هم‌تیمی‌اش و بازیکن لیورپول به او توصیه کرده که به رئال مادرید برود چون منچستریونایتد در سطح رئال نیست. او شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات ژانویه خواهد بود. گاکپو فعلا 3گل برای هلند زده؛ در هر بازی مرحله گروهی یک گل از نخستین ضربه به چارچوب دروازه حریفان. گاکپو چهارمین نفر پس از یوهان نیسکنس (1974)، دنیس برگکمپ (1994) و وسلی اسنایدر (2010) است که تنها اسنایدر با سر، پای چپ و پای راست گل زده است.
   گاکپو برای آیندهوون تا اینجا در لیگ کشورش 9گل به ثمر رسانده و 12پاس گل داده است. مقایسه کنید با 18گل و 3پاس‌گل ارلینگ هالند برای منچسترسیتی در این فصل لیگ برتر. مجموع گل‌ها و پاس گل‌های گاکپو و هالند تا پیش از شروع جام‌جهانی برابر بوده است.

هلند 5بار از 6باری که به یک‌هشتم رفته، توانسته به یک‌چهارم هم صعود کند. آمریکا در هر 24مسابقه‌ای که در جام‌جهانی گل اول را دریافت کرده، در نهایت موفق به کسب پیروزی نشده؛ 5تساوی و 19شکست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید