• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179090
+
-

مدعی اول مقابل بی‌ادعای اول

برزیل پرستاره اما بدون نیمار با کره‌جنوبی چه می‌کند؟

مدعی اول مقابل بی‌ادعای اول

کره‌جنوبی در حالی به مرحله حذفی رسید که تیم پرستاره اروگوئه برای صعود فقط یک گل کم آورد. اروگوئه‌ای‌ها مدعی‌اند اگر علیرضا فغانی پنالتی پرتغال را در بازی با این تیم نمی‌گرفت، صعود کرده بودند. به‌هر حال کره‌ای‌ها که دوره قبلی آلمان را بردند و حذف شدند و در بازگشت به کشورشان از آنها مثل بازنده‌ها و شکست‌خورده‌ها استقبال شد، حالا اوضاع متفاوتی دارند. آنها در بدترین حالت یک مرحله دیرتر حذف می‌شوند. حریف امشب کره مدعی اصلی قهرمانی است؛ برزیل. برزیل در بازی با کامرون در حالی باخت و به روند 17بازی پیاپی بدون شکست خود در بازی‌های گروهی پایان داد که نیمار را در اختیار نداشت. گفته می‌شود نیمار به بازی امشب هم نمی‌رسد و بعید است زودتر از فینال وضعیت مچ پای او بهبود یابد. برزیل با آن همه ستاره در خط حمله بدون نیمار انگار چیزی کم دارد. در بازی با کامرون این نقطه ضعف برملا شد.
   در روزهایی که حواس مردم برزیل به وضعیت سلامتی پله بود و خبر فوت این اسطوره پخش و سپس تکذیب شد، برزیلی‌ها می‌خواهند جام ششم را برای اسطوره خودشان بیاورند. پله انگیزه برزیلی‌ها در این بازی است.
   هر چند احتمالش کم است اما اگر نیمار در این بازی حاضر بود، تعجب نکنید. غیراز نیمار، برزیل 2بازیکن مصدوم دیگر هم دارد که شدت آسیب‌دیدگی‌شان بیشتر است و جام‌جهانی را از دست داده‌اند. الکس تلس، مدافع چپ منچستریونایتد که قرضی از این تیم رفته و همچنین گابریل ژسوس که این فصل در ترکیب آرسنال احیا شده بود،2 بازیکنی هستند که برزیل را در ادامه رقابت‌ها تنها خواهند گذاشت. در غیاب نیمار و ژسوس، دقایق بیشتری بازی به رودریگو و آنتونی می‌رسد.
   کیم مین جائه، مدافع ناپولی مصدوم است اما خودش گفته تحت هر شرایطی خود را به این بازی می‌رساند. سون هیونگ مین هم همچنان مجبور است با نقاب محافظ بازی کند. کیم مین جائه یکی از 5کیم ترکیب کره، مشتریان زیادی دارد و ناپولی می‌خواهد بند فسخ قراردادش را تغییر دهد تا او را از رفتن به لیگ برتر باز دارد.
   برزیل در هر 2بازی قبلی با کره، با گل‌های زیادی این تیم را شکست داده است؛ پیروزی 5بر یک در خرداد امسال و برد 3بر صفر در آبان98.
   برزیل معمولا تا مرحله یک‌چهارم بالا می‌رود. فقط سال1990بود که آنها در یک بازی کاملا برتر اسیر نبوغ مارادونا و هوش کانی‌جیا شدند و یک بر صفر به آرژانتین باختند.
   کره‌جنوبی بعد از سال 2010این دوره نخستین بار است که در دور حذفی حاضر می‌شود. آنها فقط یک‌بار از این مرحله بالاتر رفتند که به سال2002برمی‌گردد. آن دوره با ناداوری بر اسپانیا و ایتالیا غلبه کردند و در نهایت چهارم شدند.
   کره‌جنوبی هرگز در جام‌جهانی موفق به شکست یک تیم از آمریکای جنوبی نشده و 2تساوی و 4شکست مقابل تیم‌های این منطقه داشته. آخرین تساوی آنها در همین دوره مقابل اروگوئه بود.
   برزیلی‌ها با اینکه در مراحل گروهی معمولا به تیمی باج نمی‌دهند، در 10بازی آخرشان در این رقابت‌ها 4بار شکست خورده‌اند؛ 5برد و یک تساوی. 4شکست قبلی‌شان در جام‌های جهانی، در 36بازی به این تیم تحمیل شده بود (26برد و 6تساوی).
   برزیل فقط یک‌بار در این مرحله رنگ ضربات پنالتی را دیده؛ آنها سال2014در کشور خودشان شیلی را در پنالتی شکست دادند و صعود کردند.

این هشتمین رویارویی تاریخ 2تیم است. آنها هرگز با هم مساوی نکرده‌اند و فقط یک‌بار کره‌جنوبی برزیل را برده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید