• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 178935
+
-

رسیدن به زندگی عادی بعد از طلاق

زندگی بعد از طلاق هم جریان دارد و بی‌وقفه به‌سمت مقصدی در حرکت است. این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چگونه رفتار کنیم. حالا دیگر این مسئله اهمیت ندارد که به چه دلیل از همسر سابق خود جدا شده‌اید. آنچه اهمیت دارد این است که چگونه روحیه خود را بعد از طلاق حفظ کنید و به زندگی عادی برگردید.
   نویسنده شوید:‌ در مشاوره درمان استرس و افسردگی، نوشتن درباره خاطرات به‌مدت طولانی به‌عنوان ابزاری مناسب برای رهایی از افسردگی بعد از طلاق معرفی می‌شود. مهم‌ترین دلیل تغییرات مثبت نیز آن است که در طول نوشتن، فرد مقایسه‌ای بین تجربیات ناموفق گذشته با شرایط فعلی خود انجام می‌دهد؛ در نتیجه این کار می‌تواند برای او نویدبخش آینده‌ای روشن باشد.
   جرأت تنها ماندن را در خود تقویت کنید: منظور از تنهاماندن، گوشه‌گیری و عزلت‌گزینی نیست. شما باید تلاش کنید در زندگی بعد از طلاق، هنر مدیریت تنهایی را بیاموزید. بسیاری از افکار منفی در خلوت‌ها به سراغ شما می‌آیند. اگر بتوانید بر این مشکل غلبه کنید، بخش بزرگی از آسیب‌های طلاق را از خود دور کرده‌اید.
   ناراحتی شما به‌معنای پیروزی همسرتان نیست: گاهی‌اوقات افراد پس از طلاق‌گرفتن سعی می‌کنند خود را قوی‌ترین انسان روی زمین نشان دهند. بسیاری از افراد در زندگی بعد از طلاق، ناراحتی‌ها را در وجود خود حبس می‌کنند. این کار یک رفتار کاملا پرخطر است؛ چراکه در بلندمدت عوارض روحی و روانی سنگین و جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد. گریه‌کردن همیشه نشانه ضعف انسان نیست، گاهی‌اوقات راهی برای زمین‌گذاشتن بارهای سنگینی است که روی دوش‌مان قرار دارد.
  خندیدن را فراموش نکنید: زندگی بعد از طلاق با همه سختی‌هایش هنوز هم زیباست. طلاق نقطه پایان زندگی شما نیست، بلکه آغاز یک مسیر تازه و ماجراجویی جدید است. در مشاوره افسردگی به افرادی که دچار آسیب‌های روحی بعد از طلاق می‌شوند گفته می‌شود که خندیدن را از خودشان دریغ نکنند. خندیدن می‌تواند بزرگ‌ترین دردهای این دنیا را قابل تحمل کند.
  داستان طلاق خود را با دیگران مقایسه نکنید: صحبت‌کردن با کسانی که تجربه طلاق دارند، قطعا می‌تواند برای شما مفید باشد. اما به‌خاطر داشته باشید که شرایط خود را هیچ‌گاه با آنها مقایسه نکنید. این کار هیچ دستاورد مثبتی برای شما به همراه ندارد بلکه فقط موجب افزایش تنش‌های عصبی شما می‌شود.
  سفر کنید: سفر یکی از راه‌های بسیار خوب برای تغییر حال و هوای افراد در هر شرایطی است. انسان‌ها با سفرکردن تجربیات جدیدی را به‌دست می‌آورند. حضور در محیط‌های جدید، نقش بسیار مهمی در رهایی از خاطرات منفی گذشته دارد. فهرستی از مکان‌های دیدنی که تاکنون آنها را ندیده‌اید، تهیه کنید. بازدید از آنها را در برنامه زندگی خود قرار دهید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید