• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178519
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GZvYQ
+
-

این تیم دوست‌داشتنی

مراکش می‌تواند به‌عنوان سرگروه به مرحله بعد جام‌جهانی برود؟

این تیم دوست‌داشتنی

کاری که تیم ملی مراکش تا امروز در جام‌جهانی انجام داده، درخشان به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که کرواسی، نایب‌قهرمان دوره قبلی جام را متوقف کرده و بلژیک را با همه ستاره‌هایش شکست داده است. نمایش این تیم روبه‌روی بلژیک، استثنایی بود. آنها کاملا برتر از حریف نشان دادند و در همه دقایق بازی کاملا مسلط بودند. مراکش در این بازی، نخستین ایستگاهی جام‌جهانی قطر و همچنین نخستین گل ایستگاهی‌‌اش در تاریخ جام را نیز به ثمر رساند. مراکش با این فرم، حالا مدعی شماره یک صعود از این گروه است و حتی احتمالا به‌عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی می‌شود. آنها یک تیم بسیار دوست‌داشتنی هستند و تا امروز نشان داده‌اند که چطور می‌توانند هر حریفی را در این تورنمنت با زحمت مواجه کنند.
برد مراکش مقابل حریفش، چند نکته جذاب هم داشت. اول از همه، غیب‌شدن یاسین بونو برای همه عجیب بود؛ بازیکنی که سرود ملی تیمش را هم خواند و در ترکیب هم حضور داشت اما ناگهان قبل از مسابقه به درخواست خودش بیرون رفت و گلر دیگری جای او را گرفت. گزارشگران بازی اما متوجه نشدند که بونو درون دروازه حضور ندارد. ظاهرا 38دقیقه طول کشید تا یکی از رسانه‌های رسمی پوشش‌دهنده مسابقه‌ها، متوجه این موضوع شود! اتفاق خاص دیگر برای تیم غیرمعمولی مراکش، رفتن اشرف حکیمی به روی سکوها برای خوش‌و‌بش با مادرش و بوسیدن او بود. اشرف یکی از خانواده‌دوست‌ترین فوتبالیست‌های دنیا به شمار می‌رود و حالا این عادت زیبا را نیز در مقابل دیگران به نمایش گذاشته است. رفتارهایی شبیه به این نیز در محبوبیت بیشتر مراکشی‌ها در دنیای فوتبال مؤثر هستند.
 مراکش در شرایط خاصی به جام‌جهانی رسید. آنها در حالی به تورنمنت صعود کردند که 3ماه قبل از شروع جام، سرمربی‌شان را تغییر داده بودند. اختلاف عمیق هلیل هودزیچ با چند ستاره تیم، موجب ایجاد تغییر روی نیمکت شد. خیلی‌ها با تردید به این تغییر نگاه می‌کردند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و مراکش جام را عالی شروع کرد. حالا به‌نظر می‌رسد در این گروه از بین نایب‌قهرمان دوره قبلی جام‌جهانی و تیم ملی بلژیک، یک تیم حذف شود تا مراکش به دور بعدی برود. مراکش با این روند احتمالا سرگروه نیز می‌شود تا در دور بعدی شانس مطلوب‌تری داشته باشد. نقش مدافعان کناری در کیفیت بالای مراکش، انکارنشدنی است. مزروعی و حکیمی با سرعت فوق‌العاده، هر حریفی را به دردسر می‌اندازند. زیاش نیز با فرمی ایده‌آل به جام‌جهانی رسیده و به‌طور کلی مراکش با ستاره‌های پرشمارش می‌تواند یکی از غافلگیری‌های این جام باشد. آنها در دوره قبلی هم تیم بسیار خوبی بودند اما با چند بدشانسی بزرگ، به هدف‌شان نرسیدند. مراکش اما حالا با ولید رگرارگی، برای رسیدن به رویاهای بزرگی در جام‌جهانی تلاش می‌کند. او و تیمش به قطر آمده‌اند تا کارهای بزرگی انجام بدهند. این تیم با این وضعیت درخشان، می‌تواند در مراحل بعدی نیز به درخشش ادامه بدهد و حتی تا روزهای پایانی در جام بماند. مراکشی‌ها توانایی انجام چنین کاری را دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید