• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 5 آذر 1401
کد مطلب : 178132
+
-

نکته بازی/ اعاده حیثیت کارلوس

ایران در حالی موفق شد ولز را با 2گل شکست بدهد و یک پیروزی به‌یادماندنی در جام‌جهانی کسب کند که انتخاب ترکیب و انجام تعویض‌ها از سوی کارلوس کی‌روش در این بازی کاملا مؤثر و مفید بود. گل اول را روزبه چشمی به ثمر رساند که جزو تعویضی‌های کی‌روش در این بازی بود. از قضا حضور چشمی در زمین با انتقاد تلویحی گزارشگر بازی هم همراه شد، اما در ادامه دیدیم که او با یک ضربه دیدنی، گل نخست را به ثمر رساند. گل دوم هم حاصل چیپ رامین رضاییان بود؛ بازیکنی که در این مسابقه جانشین صادق محرمی شد و نشان داد انتخاب درستی بوده است. این بازی نه فقط ایران را به جام‌جهانی برگرداند، بلکه از توانایی‌های فنی و قدرت بازیخوانی کی‌روش هم اعاده حیثیت کرد.

اعتمادی که جواب داد
پیش از بازی ایران و ولز و پس از آنکه مشخص شد علیرضا بیرانوند نمی‌تواند در این مسابقه به میدان برود، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون انتخاب دروازه‌بان اصلی وجود داشت. بسیاری بر این باور بودند که با توجه به دریافت گل‌های پرشمار از سوی حسین حسینی در مسابقه قبلی، حتما گلر ایران تغییر خواهد کرد. بحث‌ها بر سر این بود که پیام نیازمند فیکس خواهد بود یا امیر عابدزاده و البته اغلب احساس می‌کردند پسر احمدرضا مثل پدرش که در سال‌98 از بازی دوم فیکس شد، به ترکیب اصلی باز خواهد گشت. با این حال، کارلوس کی‌روش به حسینی اعتماد کرد و البته این دروازه‌بان هم به‌خوبی پاسخ سرمربی‌اش را داد. دفع توپ دقایق ابتدایی حسینی روی ضربه بازیکن حریف نقش پررنگی در پیروزی تیم کارلوس کی‌روش داشت.

گلی که «قسمت» سردار نبود
اگرچه ایران در وقت‌های تلف‌شده بازی با ولز موفق شد هر 2گل خودش را به ثمر برساند و 3امتیاز ارزشمند این بازی را کسب کند، اما شاگردان کی‌‌روش پیش از آن نیز فرصت دستیابی به این مهم را داشتند. شاید بهترین موقعیت گلزنی یوزها در این بازه زمانی را سردار آزمون از دست داد؛ جایی که مهاجم تیم کشورمان با گلر حریف تک‌به‌تک شد و ضربه‌اش با بدشانسی به دیرک دروازه برخورد کرد. آزمون ماه‌های خوبی را پشت سر نگذاشته و اغلب مصدوم یا ناآماده بوده است. او در این مدت از نظر فنی انتقادات زیادی را تحمل کرد و می‌توانست با گلزنی در این جام‌جهانی نفسی تازه کند، اما این اتفاق رخ نداد. آزمون در بازی با انگلیس هم یک‌بار به تیر زده بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید