• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176054
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vggOm
+
-

نکته بازی/ کیلیان «اسد بیگی» امباپه


اساسا امورات فوتبال ایران بدون در جریان بودن مستمر حداقل یک پرونده کشدار حقوقی نمی‌گذرد. هر مقطعی را که انتخاب کنید، بالاخره دست‌کم یک پرونده ملتهب وجود دارد که هر روز اخباری در مورد آن منتشر می‌شود. الان هم مدت‌هاست که داستان انتقال سینا اسدبیگی به پرسپولیس و شکایت باشگاه ذوب‌آهن از سرخپوشان مطرح است. آنها می‌گویند انتقال اسدبیگی غیرقانونی بوده و او باید برای ذوب به میدان می‌رفته است. کشمکش ادامه دارد و هنوز رأی مربوط به این بازیکن از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده است. در عین حال اما باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده درصورت پرداخت 20میلیارد تومان از پرسپولیس، حاضر است قید پیگیری شکایت را بزند. برادر مگر در مورد امباپه حرف می‌زنی؟ حتما سینا بازیکن بااستعدادی است که سرش دعوا شده، اما 20میلیارد؟!

چه وقت خط خوردن بود؟
مینی‌کمپ‌های هفتگی کارلوس کی‌روش یک شاخص مهم در مورد دوری یا نزدیکی بازیکنان به فهرست نهایی تیم ملی در جام‌جهانی بود. طبیعتا بازیکنانی که به این اردوها دعوت می‌شدند، شانس بیشتری برای حضور در قطر داشتند. بنابراین فهرست نفرات دعوت‌شده به مینی‌کمپ با حساسیت رصد می‌شد. در چند هفته گذشته محمد محبی یکی از نفراتی بود که از استقلال به اردو فرا خوانده می‌شد، اما بعد از سوپرجام او، صالح حردانی و مهدی مهدی‌پور دعوت نشدند تا فقط 3استقلالی در اردو باقی بمانند؛ حسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی. عدم‌دعوت از محبی در حالی احتمال خط خوردن او را تقویت کرده است که این بازیکن جزو خوب‌های این فصل استقلال بوده و 4گل مهم هم برای آبی‌ها به ثمر رسانده. این چه وقت خط زدن ستاره بوشهری بود؟

VAR تازه اول دردسر است
بیژن حیدری داور بازی سوپرجام بین استقلال و نساجی بود. او در پایان مسابقه از فشارهای فراوان روی داوران در ایران انتقاد کرد. حیدری گفت: « VAR قطعا به فوتبال ما می‌آید و برای رسیدن حق به حق‌دار به تیم‌ها کمک خواهد کرد، اما باید فرهنگ استفاده از این سیستم را هم داشته باشیم. آیا قبول می‌کنیم در یک صحنه خطایی اتفاق بیفتد، داور آن را اعلام نکند، پس از به ثمر رسیدن گل متوجه این داستان شود و ضمن مردود کردن گل، پنالتی آن یکی تیم را بگیرد؟» قطعا ما هم مثل آقای حیدری و هر آدم عاقل دیگری طرفدار سرسخت حضور فوری VAR در فوتبال ایران هستیم، اما اشاره این داور هم درست است. صبر کنید و ببینید که مخصوصا اوایل حضور این فناوری، چه جنجال‌هایی خواهیم داشت...!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید