• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175950
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYY33
+
-

واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز

49میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند که سالانه بعد از تجمیع سودهای پرداختی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود خود را دریافت می‌کنند. امسال اما بنا به ‌گفته‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی، قرار است زودتر از سال‌های قبل، بخشی از سود سهم تجمعی شده از برخی شرکت‌ها تا پایان پاییز به‌حساب این سهامداران واریز شود.
به گزارش همشهری، سیداحسان خاندوزی، دیروز با اشاره به جلسه اخیر شورای‌عالی بورس، اعلام کرد: در این جلسه مصوب شده تا سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آنها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت شان قابل وصول است تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت واریز شود. به‌گفته خاندوزی، میزان سود پرداختی به یک سبد کامل سهام عدالت حدود ۵۰۰ هزار تومان است. وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین در گفت‌وگو با صداوسیما، در مورد میزان باقی‌مانده سود سهام عدالت، گفت: مبلغ باقی‌مانده سود سهام عدالت از شرکت‌هایی که هنوز مهلت دارند تا پایان سال‌جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۲ تجمیع می‌شود و اخبار مربوط به واریز آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
براساس این گزارش، سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و میزان آن بسته به ارزش اولیه سهام هر مشمول متفاوت است. بر این اساس، فرایند واریز سود سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های 4۵۲ هزارتومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزارتومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک‌میلیون تومانی یک‌میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کرده اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید