• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175348
+
-

قرار ما دربی

سرخابی‌ها با 2‌برد مشابه یک بر صفر به تعطیلات رفتند حالا دربی تهران پس از جام‌جهانی، جنگ بر سر صدرنشینی خواهد بود

قرار ما دربی

استقلال درست مثل پرسپولیس با اختلاف حداقلی پیروز شد. درخشش دوباره محبی و بازگشت موفقیت‌آمیز مطهری، یک برد خارج از خانه برای استقلال به همراه داشت

    هفته یازدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که هم پرسپولیس و هم استقلال، حریف‌شان را با حداقل اختلاف ممکن شکست دادند. تیم صدرنشین یحیی در غیاب این مربی، روبه‌روی مس قرار گرفت و با نخستین گل شیخ دیاباته، صدرنشینی‌اش را در شروع تعطیلات لیگ تثبیت کرد. فولاد هم دوباره در زمین خودی ناکام شد و این بار روبه‌روی گل‌گهر سیرجان شکست خورد. هضم شکست مقابل تیم امیر قلعه‌نویی برای جواد نکونام اصلا ساده به‌نظر نمی‌رسید. تراکتور در خانه، 2امتیاز را از دست داد و با یک قضاوت جنجالی، موفق به شکست دادن ملوان نشد. هفتمین پاس گل ریکاردو آلوز اما در این مسابقه رقم خورد؛ بازیکنی که ظاهرا قصد دارد همه رکوردهای پاس گل در یک فصل از فوتبال ایران را جابه‌جا کند و رکوردهای جدیدی ثبت کند. در روز نه چندان خوب برای میزبان‌ها در لیگ برتر، نفت آبادان تا آخرین ثانیه‌ها در حال رسیدن به نخستین پیروزی با هدایت فیروز کریمی بود اما شوت تماشایی هافبک پیکان همه‌‌چیز را به تساوی کشاند تا نفت همچنان در اوج بحران باقی بماند. تیم مجتبی حسینی متخصص بازگشت از شکست به تساوی نشان داده است.
    تیم ریکاردو ساپینتو نیز در پایان محرومیت این مربی، روبه‌روی هوادار قرار گرفت؛ مسابقه‌ای خارج از خانه که البته در تهران برگزار می‌شد. نکته جالب این بازی، ترکیب اولیه سرمربی پرتغالی بود. او که در این هفته‌ها مدام مهاجم مرکزی تیمش را تغییر داده، تصمیم به استفاده ثابت از ارسلان مطهری در ترکیب گرفت. بازیکنی که برای مدت‌ها به نیمکت استقلال دوخته شده بود و این اواخر هم اصلا نتوانسته بود از ابتدا برای این تیم به میدان برود. ساپینتو نه‌تنها در ترکیب اصلی به صالح حردانی و ابوالفضل جلالی بازی نداد که حتی مهدی مهدی‌پور را نیز برای نخستین بار در این فصل از ترکیب اصلی خارج کرد و به جای این بازیکن سعید مهری را به زمین فرستاد. ظاهرا سرمربی استقلال این روزها علاقه زیادی به استفاده از مهره‌های ملی‌پوش این تیم ندارد. اتفاقی که شاید به این بازیکن‌ها در جهت ماندن در فهرست نهایی تیم ملی لطمه بزند. در تیم مقابل هم حضور نفراتی مثل بابک مرادی و داریوش شجاعیان در ترکیب اصلی جالب توجه به‌نظر می‌رسید. بازیکنانی که زمانی برای همین تیم استقلال به میدان رفته‌اند.
     تنها دقایقی بعد از شروع بازی، ارسلان مطهری با یک پاس دقیق، محمد محبی را در نزدیکی دروازه حریف صاحب توپ کرد و ضربه عالی و مهارنشدنی محبی، به تور دروازه هوادار رسید. گلی که فشار را از روی شانه‌های استقلال برداشت. این چهارمین گل برای بهترین خرید تابستانی این فصل استقلال بوده است. بازیکنی که به گلزنی برای این تیم خو گرفته و این روزها در فرم بسیار ایده‌آلی دیده می‌شود. محبی با این گل مهم و 3امتیازی، در یک قدمی رفتن به جام‌جهانی قطر قرار دارد. او این اواخر هم پای ثابت مینی‌کمپ‌های کارلوس کی‌روش بوده است. برخلاف محمد محبی، اوضاع برای مهدی قایدی در استقلال اصلا خوب نیست. بازیکنی که باز هم نتوانست برای این تیم گل بزند و حدود یک ساعت بعد از شروع بازی تعویض شد. قایدی در این فصل به جز یک بازی، در هیچ مسابقه دیگری موفق به گلزنی برای استقلال نشده و روزهایی بحرانی را در ترکیب این تیم سپری می‌کند.
     بر خلاف مسابقه سرد هفته گذشته، استقلالی‌ها این بار نمایش بهتری داشتند. بازگشت ساپینتو به نیمکت نیز به تهییج بازیکنان تیم کمک بیشتری کرده بود. استقلال می‌توانست در همان نیمه اول کار را تمام کند اما موقعیت ارسلان مطهری از دست رفت تا اختلاف حداقلی 2تیم تا پایان مسابقه حفظ شود. دوری تیم‌ ساکت الهامی از دفاع مطلق، به این بازی جذابیت بخشید. تیم الهامی اما در خلق موقعیت، موفق نبود و برد استقلال را با تهدید جدی روبه‌رو نکرد. در دقایق پایانی بازی نیز آبی‌ها ترجیح دادند دست به خطر نزنند و این برد را به دردسر نیندازند.
     این ششمین برد فصل استقلال بود که شاگردان ساپینتو را موقتا به رده دوم جدول برگرداند. استقلال برای سومین بازی متوالی نیز توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این سومین برد فصل استقلال با نتیجه یک بر صفر بود. نتیجه‌ای که به‌نظر می‌رسد سرخابی‌های پایتخت در آن متخصص شده باشند.
    در دیگر بازی‌های این هفته سپاهان پس از 2‌برد متوالی، در خارج از خانه مقابل رفسنجان به تساوی بدون گل رضایت داد و آلومینیوم اراک که هفته گذشته از استقلال یک‌مساوی گرفته بود؛ در خانه با نتیجه 3 بر صفر نساجی را شکست داد. در این دیدار نساجی از دقیقه 30‌بازی با یک‌بازیکن کمتر بازی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید