• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174783
+
-

نکته بازی/ خوب شد گفتی!

سردار آزمون که فصل جدید را در لورکوزن خوب شروع نکرده بود، حالا با مصدومیت بلندمدت هم مواجه شده و تا بعد از جام‌جهانی در دسترس این تیم نخواهد بود. در این فاصله سرمربی تیم آلمانی هم عوض شده و ژابی آلونسو، هافبک پیشین و سرشناس لیورپول هدایت لورکوزن را بر عهده گرفته است. او در این مدت اظهارنظر خاصی در مورد مهاجم ایرانی‌اش نداشت، تا اینکه دیروز برخی خبرگزاری‌ها با شوق و ذوق فراوان تیتر زدند: «اولین اظهارنظر آلونسو در مورد آزمون». خیلی کنجکاو شدیم که بدانیم استاد چه گفته است. متن خبر را باز کردیم و با این عبارت مواجه شدیم: «ویرتس و آزمون هنوز در دسترس نیستند و دوران مصدومیت خود را می‌گذرانند.» خوب شد گفتی استاد، وگرنه ما فکر می‌کردیم سردار رفته سیزده به در.

محرومیت، محدودیت نیست
اتفاق ویژه بازی استقلال و آلومینیوم، طبق معمول حاشیه‌سازی‌های ریکاردو ساپینتو بود. سرمربی پرتغالی استقلال که از قضا همین حالا هم در حال گذراندن دوران محرومیت خود است، در پایان این مسابقه با فیلمبردار ورزشگاه آزادی درگیر شد. او همچنین با وجود محروم بودن که طبعا شامل نشست خبری بعد از بازی هم می‌شد، با رسانه‌ها حرف زد و بار دیگر به انتقاد از داوری پرداخت. ساپینتو گفت در این بازی پنالتی استقلال را نگرفته‌اند، درحالی‌که واقعا اینطور نبود و اگر به سرنگونی جعفر سلمانی اشاره دارد، آن اتفاق حتی نزدیک به پنالتی هم نمی‌توانست باشد. در هر صورت ساپینتو با این هنرنمایی نشان داد محرومیت برای او به منزله محدودیت نیست و تحت هر شرایطی می‌تواند شهر را به هم بریزد. کلا با پدیده عجیب و غریبی مواجهیم.

ببینیم و تعریف کنیم
مسابقات پیش رو در قطر، دومین جام‌جهانی تاریخ فوتبال خواهد بود که با حضور فناوری VAR برگزار می‌شود. الان دیگر حجم استفاده از این فناوری در دنیای فوتبال طوری است که تصور برگزاری یک بازی فوتبال بدون آن، غیرممکن به‌نظر می‌رسد. خیلی از هواداران حتی زمانی که مسابقات داخل کشور را تماشا می‌کنند هم بعد از رخ دادن اتفاقات مهم مثل گل و پنالتی، ناخودآگاه کمی منتظر می‌مانند ببینند نظر VAR چیست، بعد یادشان می‌افتد ما این فناوری را نداریم! تا به حال بارها در مورد زمان ورود VAR به ایران قول و قرار گذاشته شده، اما این وعده‌ها محقق نشده است. حالا هم مهدی تاج، رئیس پرحاشیه فدراسیون فوتبال گفته احتمالا بعد از جام‌جهانی لیگ برتر دارای VAR خواهد شد. یادمان می‌ماند؛ ببینیم و تعریف کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید