• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174772
+
-

تجدید ثلث اول

در این فصل با یک سایه محو به نام مهدی ترابی مواجه بوده‌ایم

تجدید ثلث اول

پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن نخستین وقفه لیگ برتر هرگز موفق نشد به طراوت و شادابی دوران قبل از تعطیلات برگردد. این روزها در این تیم تقریبا همه بد بازی می‌کنند و این مسئله شامل مهدی ترابی هم می‌شود؛ بازیکنی که فرسنگ‌ها از شرایط مورد انتظار فاصله دارد و نه‌تنها کمک چندانی به بهبود ریتم تهاجمی سرخپوشان نکرده بلکه ممکن است با ادامه این شرایط حتی وضعیت خودش در تیم ملی هم به مخاطره بیفتد. سطح کیفی بالای این بازیکن مانع از شکل‌گیری آسان انتقادات از این بازیکن می‌شود، اما با عملکرد هفته‌های اخیر ترابی هر هفته شاهد موج تازه‌ای از کامنت‌های منفی علیه ستاره شماره 9 قرمزها هستیم.

پای ثابت تعویض‌ها
در مورد وخامت اوضاع فنی ترابی مصادیق و دلایل زیاد است. به‌طور مثال او در ثلث اول لیگ تنها یک پاس گل به لوکادیا داده و غیراز آن هیچ عملکرد شاخص و قابل دفاعی نداشته است. با وجود این یک برهان دیگر برای افول فنی ترابی در این فصل، مربوط می‌شود به تعدد تعویض شدن‌های این بازیکن. در دیدار با ملوان و در شرایطی که پرسپولیس هنوز گلش را به ثمر نرسانده بود و طبعا نیاز به حمله داشت، ترابی دقیقه 71جای خودش را به شیخ دیاباته داد.  در دیدار با مس رفسنجان  ترابی دقیقه 70از زمین بیرون رفت و امید عالیشاه جای او را گرفت. در دیدار با سپاهان نیز ترابی دقیقه 78 با سروش رفیعی تعویض شد تا نتواند سوت پایان بازی را بشنود. تراژدی بزرگ اما در دیدار با تراکتور رخ داد؛ جایی که ترابی دقیقه 88 اجازه زدن پنالتی را به لوکادیا نداد، خودش آن را خراب کرد و 2دقیقه بعد با وحدت هنانوف تعویض شد. آن بازی را پرسپولیس یک بر صفر باخت و پس از آن انتقادات زیادی از ترابی شکل گرفت.

ترابی کالدرون کجاست؟
ترابی در حالی در هر 4مسابقه بعد از تعطیلات به دلایل فنی تعویض شده که قبل از این وقفه هم شرایط برایش خوب پیش نمی‌رفت. ترابی در 4 مسابقه از 6 بازی ابتدایی لیگ هم تعویض شده بود و تنها در دیدار با 2 تیم ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک تا پایان مسابقه در زمین ماند. کیفیت پایین نمایش‌های این بازیکن و عدم‌تمرکز کافی او باعث شده به راحتی عنوان پنالتی‌زن اول سرخپوشان را هم از دست بدهد. ممکن است ترابی غرامت بیشتری نیز بپردازد. این بازیکن در دوران اسکوچیچ هرگز مورد اعتماد ویژه سرمربی تیم ملی قرار نداشت و با وجود دعوت همیشگی به اردوها حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی هم بسیار به ندرت به بازی گرفته می‌شد. با ورود کی‌روش شرایط کمی برای ترابی بهتر شد و امروز او رؤیای بازی در جام‌جهانی را اصلا دور از دسترس نمی‌بیند، البته به شرط اینکه در سطحی بسیار بهتر از این ظاهر شود. با توجه به ترافیک موجود در خط میانی تیم ملی و تعدد هافبک‌های نفوذی و تکنیکی، ترابی کار آسانی برای بازی در قطر ندارد. او برای اینکه بتواند سهمی در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا داشته باشد، باید تبدیل به «ترابی کالدرون» شود که از فرم فعلی‌اش خیلی دور است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید