• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174773
+
-

دادگاه «وجدان» را هم ببرید

برای استقلال، در مورد پرونده خاص لئوناردو پادوانی

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام شکایت لئوناردو پادوانی از باشگاه استقلال در دادگاه عالی ورزش رد شد. مدافع پیشین استقلال هنگام بازی برای این تیم به‌شدت آسیب دید و دچار ضایعه نخاعی شد. شرایط پادو طوری است که سال‌ها روی ویلچر نشسته و چه‌بسا تا آخر عمر دیگر نتواند راه برود. براساس قرارداد منعقد شده با این بازیکن، باشگاه ابتدا به پرداخت 100 هزار دلار در وجه او محکوم شد، اما بازیکن برزیلی با ادعای اینکه در این حادثه شانس بازی و حتی زندگی معمولی تا آخر عمر را از دست داده، به CAS شکایت برد. دادگاه عالی ورزش بارها صدور رأی نهایی در این مورد را به تأخیر انداخت، اما نهایتا همانطور که از قبل نیز انتظار می‌رفت، درخواست شاکی رد شد. حالا همه پولی که استقلال باید به مدافع سابق و مصدومش بپردازد همان 100 هزار دلار است که پادو بخشی از آن را هم از قبل خرج شکایت به CAS کرده است.
باشگاه استقلال بابت موفقیت در این پرونده ابراز خوشحالی کرد که در این میان نوع برخورد آبی‌ها با انتقاداتی مواجه شد؛ ازجمله فرشید اسماعیلی بازیکن پیشین استقلال با انتشار پیامی در این مورد ابراز تأسف و گلایه کرد. طبیعی است که گریز از یک غرامت 9میلیون یورویی اتفاقی بسیار مهم برای استقلال به‌حساب می‌آید، چرا که این گران‌ترین شکایت ادعایی علیه یک طرف در فوتبال ایران بود و به نتیجه رسیدن احتمالی‌اش کمر باشگاه را می‌شکست. با این همه، بسیاری بر این باورند که استقلالی‌ها باید قدردان بازیکنی باشند که سلامتی‌اش را برای این باشگاه گذاشت. چنین اتفاقاتی در همه جای جهان رخ می‌دهد و در عین حال اغلب اوقات باشگاه‌ها سعی می‌کنند با تمدید افتخاری قرارداد، علاوه بر روحیه دادن به بازیکن مصدوم، احتیاجات مادی او را هم برطرف کنند.
در فوتبال ایران بسیاری از بازیکنان ناکارآمد خارجی با زیرکی یا بعضا همدستی عده‌ای شیاد درون کشور، قراردادهای ترکمانچای می‌بندند و باشگاه‌های ما را نقره‌داغ می‌کنند. در همین پرسپولیس و استقلال هم ده‌ها مثال از این دست وجود دارد و سرخابی‌ها کلی پول مفت داده‌اند. در چنین شرایطی دریافتن حال یکی مثل پادوانی راه دوری نمی‌رود. دادگاه عالی ورزش را بردید، چه خوب که در محکمه وجدان نیز برنده شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید